کد خبر: ۴۳۷۳۱
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸

صادرات گاز متنوع و پروژه‌های LNG فعال می‌شود

صادرات گاز متنوع و پروژه‌های LNG فعال می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: صادرات گاز به صورت LNG در دست بررسی است و در صورت داشتن توجیه اقتصادی، در راستای متنوع سازی صادرات گاز ایران اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی کاردر به تسنیم گفت: صنعت LNG ایران در دوران تحریم به مشکلاتی در زمینه تأمین کالا و فناوری های مورد نیاز برخورده بود که به دنبال این هستیم با جذب سرمایه گذاری خارجی در این بخش، ساخت واحدهای LNG را در ایران از سر بگیریم، در این زمینه پکیج های سرمایه گذاری تعریف شده و مذاکراتی هم با برخی شرکت های خارجی صورت گرفته است.

وی افزود: احتمال برگزاری مناقصه بین المللی در پروژه های LNG ایران وجود دارد و ممکن است در صورت رسیدن به جمع بندی با یک شرکت صاحب صلاحیت خارجی، اولین پروژه LNG به صورت مذاکره و خارج از برگزاری مناقصه واگذار شود.

کاردر با بیان اینکه "متنوع سازی صادرات گاز ایران در دست بررسی است"، گفت: اینکه در آینده صادرات گاز به صورت LNG داشته باشیم و یا با همکاری وزارت نیرو به پروژه های Gas to Wire ورود کنیم، در دست بررسی است و همه این گزینه ها می تواند در صورت وجود شرایط مناسب برای کسب منافع ملی و در صورت داشتن توجیه اقتصادی، در راستای متنوع سازی صادرات گاز ایران اجرایی شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ