کد خبر: ۴۳۷۵۳
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸

۲۰ پروژه پتروشیمی با استفاده از گاز مونواکسید کربن اجرا می‌شود
معاون وزیر نفت:

۲۰ پروژه پتروشیمی با استفاده از گاز مونواکسید کربن اجرا می‌شود

معاون وزیر نفت از تولید محصولات پتروشیمی با استفاده از گاز مونواکسید کربن خبر داد و گفت: با مشارکت محیط زیست، ۲۰ پروژه تبدیل این گاز به اوره و آمونیاک اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرضیه شاهدایی با بیان اینکه قرار است در منطقه عسلویه گازهای مونواکسید کربن که به هوا فرستاده می‌شود را جمع آوری و با استفاده از آنها یک واحد اوره و آمونیاک احداث شود، گفت: با سازمان محیط زیست در حال امضا تفاهم نامه‌ای هستیم که پیوست آن، دارای تعریف حداقل ۲۰ پروژه بوده و این پروژه‌ها، با کمک دانشگاه ها اجرایی می شوند.

وی با اعلام اینکه باید از نفت به عنوان بزرگترین سرمایه کشور نام برد، افزود: واقعیت این است که نفت و گاز، مهمترین رکن اقتصاد کشور محسوب می‌شوند و امروز در جهت بهره‌برداری از منافع گاز، رتبه یک را در جهان داریم اما در هر حال باید از این منابع درست بهره برداری کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر کاهش خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در صنعت نفت و گاز، اظهار داشت: این ارزش افزوده با توسعه صنعت پتروشیمی به دست می‌آید و ناگزیریم برای ادامه حیات این کشور، به سمت توسعه این صنعت پیش برویم.

شاهدایی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی حتی با داشتن دودکش و پساب باید اصلاح شود،گفت: حمایت از محیط زیست و توسعه پایدار، از اولویت اصلی و ضروری توسعه این صنعت بوده البته در حال حاضر شرکت‌های پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شده، ولی پایش‌های لازم از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در جهت اصلاح ساختار واحدهای قدیمی پتروشیمی اقدامات اساسی انجام شده، تبیین کرد: با توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، شرکت‌های پتروشیمی می‌توانند فناوری مورد نیاز را در جهت اصلاح فرآیندها وارد کنند و در این راستا هم، قراردادهای خوبی منعقد شده است.

شاهدایی با اشاره به اینکه در جهت کاهش آلودگی هوا، بهبود فرآیندها در حوزه انرژی و در حوزه پساب صنعتی پروژه‌هایی در حال انجام است، تصریح کرد: کاهش مصرف انرژی در شرکت‌های پتروشیمی، در دستور کار قرار گرفته و تاکنون چند پروژه نیز اجرا شده و یا در حال اجرا هستند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ