کد خبر: ۴۳۷۸۲
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹

مدیر نظارت بر بورس ها به بورس پرس اعلام کرد:

"رنج"کشیدن در دقایق پایانی نادرست است/ هیچ قولی نشکسته/سهامداران مطمئن باشند

مدیرنظارت بر بورس ها با اعلام نادرست بودن رویه "رنج" کشیدن هدفمند در دقایق پایانی و تذکر به برخی کارگزاران، گفت: هیچ عهد و قولی نشکسته و سهامداران مطمئن باشند همچنان از معاملات بلوکی جلوگیری می شود.

عیسی حسین پناه درگفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره اعتراض فعالان بازار به انجام معاملات سهام شرکت های بزرگ در دقایق پایانی که منجر به اثر گذاری در شاخص بورس می شود، اظهار داشت: واقعیت این است که برخی حقوقی ها برنامه حمایتی از سهام شرکت ها را دارند و یا به ارزنده تر بودن سهام اعتقاد دارند که سازمان بورس نمی تواند و نباید مانع از این حمایت ها باشد اما انجام معامله در دقایق پایانی و "رنج" کشیدن با هدف اثر گذاری بر شاخص بورس ، رویه ایی نادرست است.

وی ادامه داد: در این باره به برخی کارگزاران که در روزهای گذشته چنین اقدامی کرده اند تذکر داده شده و انتظار می رود در روزهای آینده شاهد چنین مواردی نباشیم.

این مقام مسئول در برابر این نکته که برخی سهامداران معتقد به عهد شکنی و تکرار انجام معاملات بلوکی شده اند ، به بورس پرس گفت: وعده اعلامی همچنان پا برجا بوده و اقدامی هم برای شاخص سازی و دخالت به عمل آمده اما طی روزهای گذشته در برخی موارد، حمایت های حقوقی منجر به این شائبه شده که معاملات بلوکی تکرار شده که چنین باوری درست نیست و بررسی شاخص هم وزن نشان از حرکت یکسان شرکت ها دارد.

حسین پناه تاکید کرد: اصل موضوع این بوده و هست که سازمان بورس مانع از انجام معاملات بلوکی شود که چنین رویه ایی همچنان پرجا بوده و هیچ عهد و قولی هم شکسته نشده و سهامداران مطمئن باشند سازمان بورس همچنان از انجام معاملات بلوکی جلوگیری می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» اشنا | ساعت ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
7
0
پاسخ
بهتر است سازمان بورس قانون را رعایت کند سازمان باید بر اساس بند 3 ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامی ایران متخلف را به مراجع قضایی معرفی کند این وظیفه قانونی سازمان بر اساس ماده 52 است تذکر محلی از اعراب در این قانون ندارد

پاسخ:
» ناشناس | ساعت ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
6
1
پاسخ
مدیر محترم
تمام بدبختی های بورس بلوک زنی های پتروشیمی فارس است اگر می خواهید مشکل رفع شود و خیال سهامداران راحت شود این هلدینگ پیر و فرسوده را از بورس اخراج کنید
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ