کد خبر: ۴۳۸۱۷
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲

مناقصه بین‌المللی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای خرید ۴۰۰ واگن نو

مناقصه بین‌المللی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای خرید ۴۰۰ واگن نو

رییس هیئت مدیره حمل‌ونقل ریلی رجا از مناقصه بین المللی نوسازی و بازسازی ناوگان به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: تا ۵ سال آینده ۷۵ درصد ناوگان ریلی مسافری رجاء نوسازی و بازسازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد راشدی با بیان این‌که یکی از اولویت‌های هیئت مدیره و مدیران جدید شرکت‌ حمل‌ونقل ریلی رجا توسعه و نوسازی ناوگان طی ماه‌های اخیر بوده به تسنیم گفت: در همین راستا اولین قرارداد را با واگن‌پارس عملیاتی کرده‌ایم که بر اساس آن 33 دستگاه واگن 4 تخته تولید داخل است که امیدواریم اولین رام ان برای شب عید تحویل و به سیر برود.

وی با اشاره به این‌که یک قرارداد خرید 89 دستگاه واگن با واگن‌سازی پلورسبز کرمان هم داریم، تصریح کرد: در این قرارداد پرداخت بدهی‌ها و پیش‌پرداخت‌ها آغاز شده ، این کارخانه قول داده یک رام برای نوروز امسال به رجا تحویل دهند که در این صورت این واگن‌ها وارد سیر می‌شوند.

راشدی اظهار داشت: ضمن آن‌که رجا مناقصه بین المللی قرارداد خرید 250 واگن را برگزار کرده ، این یک خرید خارجی نیست بلکه انتقال فناوری به داخل است که تعداد زیادی از شرکت‌های معتبر اروپایی در این مناقصه شرکت کرده‌اند.

وی تاکید کرد:‌شرط شرکت در مناقصه حضور مشترک شرکت‌های خارجی با یک شرکت تولیدکننده داخلی (جوینت) بوده و این واگن‌ها باید در داخل تولید شود. امیدواریم بتوانیم با این کار هم توسعه ناوگان ریلی را داشته باشیم و هم این‌که بتوانیم انتقال فناوری پیشرفته ریلی مسافری در اروپا به داخل کشور را عملیاتی کنیم.

این مقام مسئول با بیان این‌که این قرارداد اشتغال زایی بالایی را به دنبال دارد، اظهار داشت: به این ترتیب کارخانه‌های ایرانی از وضعیت موجود فعال‌تر می‌شوند.

راشدی در پاسخ به این‌که "اعتبار مورد نیاز برای تولید این واگن‌ها چه میزانی است" گفت:‌پیش‌بینی می‌شود حدود 1000 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این مناقصه است، امیدواریم با حمایت دولت و صاحبان سهام رجاء طی 5 سال آینده بیش از 75 درصد ناوگان موجود رجاء نوسازی و بازسازی کنیم.

وی در پاسخ به پرسش 75 درصد ناوگان رجاء چه تعداد واگن را شامل می‌شود،گفت:‌ هم‌اکنون حدود 1000 واگن در اختیار داریم که تا سال 1400 حداقل 300 واگن آنرا بازسازی کنیم که در این راستا قرارداد با چند شرکت داخلی امضا شده است. از سوی دیگر واگن‌های بالای 45 و 55 سال که قبلا در سیر بوده طی سال گذشته و امسال از سیر خارج شده‌اند، پیش بینی می‌کنیم تا 5 سال آینده اگر قرارداد بین المللی عملیاتی شود با قراردادهای داخلی بتوانیم بالغ بر 400 واگن نو به شبکه ریلی کشور وارد کنیم.با احتساب واگن‌هایی هم که نوسازی می‌شود می‌توان گفت تقریبا 75 درصد ناوگان رجاء نوسازی و بازسازی می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ