کد خبر: ۴۳۸۴۸
۰:۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳

پیش بینی روند کلی شاخص/ معرفی صنایع مقبول و آینده سهام بانک و خودرو
در گفت وگوی یک کارشناس با بورس پرس اعلام شد:

پیش بینی روند کلی شاخص/ معرفی صنایع مقبول و آینده سهام بانک و خودرو

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با پیش بینی روند مثبت شاخص بورس از نیمه دوم بهمن تا اوایل اردیبهشت 96، صنایع مقبول را معرفی و در مورد سهام دو صنعت بانک و خودرو اظهار نظر کرد.

حمید پاداش در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، اظهار داشت: وضعیت شاخص بورس ایران همیشه تحت تأثیر عوامل متعدد که منشأ آن مسائل کلان و بنیادین و مربوط به تحولات ساختار کلان کشور هستند، بوده است.

وی ادامه داد: علی رغم چشم انداز مثبت و با توجه به برجام و انتظاراتی که در پی این اتفاق وجود داشته و بخشی از آن نیز محقق شده ، هنوز هم گاهی بازار سهام با نوساناتی مواجه می شود. آنچه مسلم است در سال جاری وضعیت و منابع مالی دولت نسبت به سال گذشته بهتر شده و بنابراین عملکرد اقتصاد کلان هم رو به بهبود خواهد بود و بنابر اعلام گزارش های داخلی و جهانی این وضعیت ادامه خواهد داشت.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: هرچند فرآیندهای سیاسی حاکم بر روابط بین الملل کشور نکاتی را به صورت ابهام برجای گذاشته اما با توجه به اینکه انتظار می رود در پایان سال تقاضا برای سهام برخی شرکت ها افزایش پیدا کند، به نظر می رسد شاخص کل بورس هم وضعیت خوبی داشته باشد. خصوصا در نیمه دوم بهمن تا اوایل اردیبهشت سال آینده شاخص رو به رشد خواهد بود.

پاداش در خصوص اینکه کدام صنایع ظرفیت رشد بهتری خواهند داشت، توضیح داد: با توجه به گشایش های صورت گرفته، به نظر می رسد شرکت های دارویی، حمل و نقل و حوزه انرژی با افزایش و اقبال خرید سهام از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی مواجه شوند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب بانک ها افزود: گزارش ها و اطلاعات بدست آمده از مجامع برگزار شده نشان از عملکرد منفی آنها است و طبق نظر کارشناسی تحلیلگران حتی اگر نماد بانک ها باز شود، قیمت پایینی خواهند داشت. بنابراین در این حوزه چشم انداز مثبتی وجود ندارد و بعید به نظر می رسد تا پایان سال وضعیت مطلوبی پیدا کنند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با توجه به اهمیت کارکرد شرکت ها، در حال حاضر شاخص قیمت براساس متغیرهای کلان و عملکرد آنها بیش از هر چیز دیگری توضیح داده می شود، البته متأسفانه شرکت ها نیز عملکرد خوبی نداشته اند.

وی چشم انداز صنعت خودرو را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با تحقق قراردادهای در حال انعقاد با شرکت های خارجی، این صنعت در سال 96 چشم انداز مطلوبی خواهد داشت و بازار خوردروی کشور رقابتی خواهد شد. شرکت های خودرویی نیز دیر یا زود باید متوجه این موضوع باشند که لازم است رقابت را به عرصه جهانی بکشانند و بسنده کردن به یکسری تولیدات داخلی با قیمت و کیفیت نامناسب در رقابت پذیری جهانی توجیه ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران بیان کرد: در مجموع عملکرد کلی صنایع در سال آینده به نسبت سال گذشته را با در نظر گرفتن اینکه با چه مسائل و مشکلاتی مواجه خواهند می شوند می توان مورد سنجش قرار داد.

پاداش به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اشاره کرد و گفت: طبیعتا این انتخابات بر سر قیمت ها سایه خواهد افکند و احتمالا این وضعیت از نیمه اردیبهشت ماه تا اواخر تیر و مشخص شدن وضعیت آینده از نظر فرآیندهای سیاسی حاکم در سال 96 با سردرگمی باقی بماند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ