کد خبر: ۴۳۸۵۵
۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۳

انجمن لیزینگ از نرخ سود 21 درصدی انتقاد کرد

انجمن لیزینگ از نرخ سود 21 درصدی انتقاد کرد

دبیرکل انجمن ملی لیزینگ ایران تغییرات دستورالعمل اجرایی و نظارت بر شرکت‌های لیزینگ مصوب جلسه گذشته شورای پول و اعتبار را مغایر با مذاکرات و توافقات فعالان صنعت لیزینگ با بانک مرکزی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد‌هادی موقعی تغییرات انجام‌شده در دستورالعمل اجرایی و نظارت بر شرکت‌های لیزینگ مصوب 14دی ماه گذشته شورای پول و اعتبار را مغایر با مذاکرات و توافقات فعالان صنعت لیزینگ با بانک مرکزی اعلام کرد و گفت: در بیشتر تغییرات انجام شده، نظر دیگری داشتیم و در جلسات و نامه‌نگاری‌هایی با اداره مطالعات و مقررات بانک مرکزی، دیدگاه‌ها و پیشنهادها را به بانک مرکزی ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوع‌های مورد اختلاف بحث تعیین نرخ تسهیلات لیزینگ است، افزود: قرار بود موضوع نرخ تسهیلات شرکت‌های لیزینگ در بانک مرکزی مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد و در این ارتباط دلایل و توجیهات لازم به بانک مرکزی ارائه شد، ولی به‌رغم انتظار، نرخ تسهیلات لیزینگ را 3 درصد بالاتر از نرخ مصوب عقود مبادله‌ای قرار دادند. به‌عبارتی همان 21 درصد است.

به گفته موقعی شرکت‌های لیزینگ موسسه اعتباری غیر‌سپرده‌پذیر هستند و اگر قرار باشد منابع مالی را خود با روش‌های مختلف تامین کنند چگونه می‌توان نرخ معینی را برای خدمات آنان قرار داد؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ