کد خبر: ۴۳۸۷۵
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۳

مهلت ۲ ماهه دولت به بانک مرکزی برای ساماندهی صرافی‌ها

مهلت ۲ ماهه دولت به بانک مرکزی برای ساماندهی صرافی‌ها

معاون اول رئیس جمهور گفت: بانک مرکزی تا اسفندماه امسال فرصت ساماندهی صرافی ها را دارد تا مشخص شود آنها چه کاری انجام می‌دهند و افراد ارز را برای چه مصرفی و از چه حسابی خریداری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری در مراسم اعطای نشان امین الضرب، اظهار داشت: برخی در حال فشار به دولت در خصوص گرفتن تصمیمی در واکنش به نوسانات نرخ ارز بودند تا تصمیمی غیرصحیح  گرفته شود ما تلاش کردیم وارد این مسائل نشویم و می‌توانیم نرخ ارز را دوباره به حالت قبل برگردانیم.اقتصاد کشور بعد از تحریم ها برای نقل و انتقال پول به سمت صرافی ها رفته که ریسک آن بسیار بالا است.

این مقام مسئول گفت: باید فعالیتی انجام شود که نقل و انتقالات پول دوباره به نظام بانکی و از طریق گشایش ال سی برگردد. زمانی مشاهده می‌شود که بازرگانان برای در امان ماندن از نوسانات نرخ ارز صددرصد نرخ ارز خود را خریداری می‌کنند زیرا نمی‌دانند آینده ارز چطور است.

جهانگیری افزود: کسانی که از صرافی برای نقل و انتقال پول استفاده می‌کنند اگر یک بار اتفاقی برای پول آنها بیفتد خسارت زیادی برای آنها دارد و این الزام برای برگشتن پول به سیستم بانکی وجود دارد.

وی گفت: برخی به صرافی ها مراجعه و به حدی ارز می‌خرند که انسان متحیر می‌شود. نمی‌دانیم آنها با این همه ارز می خواهند چکار کنند ایا می‌خواهند آنها را از کشور خارج کنند تا از کشورهای همسایه کالای قاچاق بیاورند؟

جهانگیری افزود: بانک مرکزی تا اسفندماه فرصت دارد جهت ساماندهی صرافی ها و مشخص شدن اینکه با خرید ارزچه کاری می خواهد انجام دهد، حساب شخص خریدار ارز  رامشخص کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ