کد خبر: ۴۳۸۷۶
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳

نوسانات کوتاه مدت بازار سهام در بلندمدت جبران می شود/ امیدوار به آینده مثبت
رئیس سازمان بورس:

نوسانات کوتاه مدت بازار سهام در بلندمدت جبران می شود/ امیدوار به آینده مثبت

رئیس سازمان بورس گفت: نوسانات کوتاه مدت با توجه به فرصتهای سودآوری شرکت های ایرانی در بلند مدت جبران خواهد شد و امیدواریم در افق های بلندمدت تر سرمایه گذاران به سودهای خوبی دست یابند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی با اشاره به ظرفیت‌های سودآوری شرکت‌های دانش بنیان به سنا گفت: در دنیا شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌هایی که مبتنی بر دانش فنی و فناوری بوده‌اند، رشدهای بسیار مناسبی را تجربه کرده‌اند و خوشبختانه در کشور ما هم با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شرکت ها در حال گسترش هستند.  

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان، جزو شرکت‌هایی هستند که سهام آنها در فرابورس معامله خواهد شد، گفت:  یکی از ویژگی های اصلی این شرکت ها فرصت های سودآوری و رشد بسیار بالا است اما عموما در شروع به لحاظ اندازه کوچکند.

این مقام مسئول ادامه داد: با قرار گرفتن شرکت های دانش بنیان در روی تابلو می توانیم هم قیمت گذاری شفاف برای انها داشته باشیم و هم فرصت تامین مالی برای این شرکت ها چه از طریق بانک ها به واسطه  افزایش شفافیت، چه از طریق بازار سرمایه در قالب افزایش سرمایه و عرضه سهام به مردم به وجود خواهد آمد.

محمدی، بهبود وضعیت شرکت ها را از دیگر مزایای حضور شرکت های دانش بنیان در بازار سرمایه برشمرد و گفت: قطعا صادرات این شرکت ها و تقویت آن و برندسازی اینها وقتی در تابلو فرابورس قرار می گیرند، بهتر انجام خواهد شد و امیدواریم حضور آنها بتواند هم برای سرمایه گذاران فرصت های بالایی را فراهم و هم به تامین مالی راحت تر این شرکت ها در فرابورس و بازار سرمایه کمک کند.

وی اشاره ای هم به صندوق های جسورانه کرد و گفت: صندوق های جسورانه، زمینه را در حوزه فناوری های نوین با فکر دانشگاهی جوانان ایرانی فراهم می کنند تا ایده های عملیاتی را تامین مالی کرد و مردم بتوانند در فرصت های سودآوری این صندوق ها مشارکت داشته باشند. در هفته های گذشته دو صندوق جسورانه عملیاتی شدند و پذیره نویسی آن انجام شد که البته 4 صندوق دیگر نیز در راهند.

رئیس سازمان بورس در خصوص معاملات آپشن هم گفت: معاملات آپشن هم در بورس کالا و هم در بورس اوراق بهادار شروع شده و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی هم از آن صورت گرفته است.علاوه بر اختیار خرید، اختیار فروش هم عملیاتی شده، بنابراین کسانی که می خواهند در بازارهای مالی با تکیه بر سکه بهار آزادی سرمایه گذاری کنند و از تحولات این بازار سود ببرند، هم می توانند اختیار خرید و هم اختیار فروش را معامله کنند.

محمدی اظهار داشت: هم اکنون هم در بازار سهام و هم در بورس تهران، بر روی 3 نماد سهام ( ایران خودرو، ملی مس و فولاد مبارکه) معاملات آپشن روی  اختیار خرید  و فروش انجام می شود که استقبال خوبی صورت گرفته و امیدواریم در آینده توسعه یابد.

وی به سرمایه گذاران توصیه کرد استراتژی های سرمایه گذاری را بر اساس تحلیل و روندهای بلند مدت و خرید و فروش ها را بر اساس ظرفیت های دائمی و بلند مدت شرکت ها تنظیم کنند. قاعدتا نوساناتی که در کوتاه مدت وجود دارد، با توجه به فرصت های خوب سودآوری شرکت های ایرانی در بلند مدت جبران خواهد شد و امیدواریم که در افق های بلندمدت تر سرمایه گذاران به سودهای خوبی دست یابند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» اشنا | ساعت ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳
1
1
پاسخ
سلام آقای دکتر

اقدامات شما شایسته تحسین است لطفا در بازگشایی سهام بانکی هم تسریع فرمایید
» هادی | ساعت ۱۷:۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۳
1
0
پاسخ
سرمایه گذاری بلند مدت مثل بانک ها .ابفر. تولی پرس............و....

پاسخ:
» ارس | ساعت ۱۶:۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
پاسخ
اگه یه نگاه به شرکت های تازه وارد کنیم. کاملا مشخص که مشکل بورس نه نقدینگی. نه بازتذ بدهی. و نه ریسک سیاسی. فقط. حقوفی ها و خود شرکت ها که با رانت اطلا عاتی به جای کسب سود از نولید وخدمات خود شرکت رو آوردن به بورس بازی. ودست تو جیب. سهام داران حقیقی
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ