کد خبر: ۴۳۸۸۸
۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۴

افشای تخلفات ٢ واردکننده خاص خودرو/متضرر شدن مشتریان

افشای تخلفات ٢ واردکننده خاص خودرو/متضرر شدن مشتریان

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از برخی تخلفات شرکت‌های بزرگ واردکننده خودرو از جمله دو شرکت خاص خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازایسنا، سعید مؤتمنی از برخی تخلفات شرکت‌های بزرگ واردکننده خودرو از جمله دو شرکت خاص خبر داد.

وی اظهار داشت: با تصمیمات اخیر وزارت صنعت، واردات خودرو محدود و منحصر به شرکت‌های نمایندگی مستقیم خودروسازان خارجی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این شرکت‌ها از خودروسازان خارجی نمایندگی دارند اما تجربه سال‌های اخیر نشان داده رفتار درستی با مصرف‌کنندگان ندارند،بیان کرد: برای مثال دو شرکت بزرگ واردکننده خودرو دارای پرونده‌های متعددی در سازمان تعزیرات به دلیل نقض حقوق مصرف‌کنندگان هستند.

مؤتمنی ادامه داد: یکی از پرونده‌ها مربوط به عملکرد یک شرکت بزرگ واردکننده خودرو در سال ۹۰ یا ۹۱ و قبل از بحران ارزی بود. در آن زمان این شرکت یک خودروی وارداتی کره‌ای را به قیمت ۱۱۷ میلیون تومان به مشتریان فروخت اما پس از آن به دنبال افزایش نرخ ارز از تحویل خودرو به خریداران خودداری کرده و از آنها خواست ۷۰ میلیون تومان دیگر پرداخت کنند و در نهایت این خودرو را با قیمت حدود ۱۸۷ میلیون تومان تحویل مشتریان داد.

وی افزود: بررسی‌های انجام‌شده نشان داد خودروهای کره‌ای مربوطه تا تیرماه آن سال وارد ایران شده بودند و طبیعتا افزایش نرخ ارز تأثیری روی قیمت این خودروها نداشته، زیرا قبل از رشد نرخ ارز وارد شده بودند.

مؤتمنی با بیان اینکه یک شرکت بزرگ دیگر واردکننده خودرو نیز در دوره‌ای پول مشتریان را دریافت کرده و به جای واردات، با پول مشتریان این خودروها را از بازار داخلی تأمین می‌کرد و تحویل می‌داد، تصریح کرد:‌ این شرکت‌ها در تعزیرات پرونده‌های مختلفی به دلیل تخلفات انجام‌شده از جمله تأخیر در تحویل خودروهای فروخته‌شده دارند.

وی بیان کرد: متأسفانه مفاد قراردادهای فروش شرکت‌های نمایندگی مستقیم خودروسازان خارجی در ایران یک‌طرفه و به ضرر مشتریان است و باعث متضررشدن آنها می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ