کد خبر: ۴۳۹۰۷
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۴

پیش بینی معاون وزیر نفت از امضای قراردادهای متعدد با شرکت های خارجی

پیش بینی معاون وزیر نفت از امضای قراردادهای متعدد با شرکت های خارجی

معاون وزیر نفت پیش بینی کرد امضای قراردادهای متعدد با شرکت های خارجی در صنعت پتروشیمی ایران افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران ظرفیت های بسیاری برای توسعه دارد به تسنیم گفت:  در تلاشیم با بسترسازی مناسب و رفع موانع، امکان فعالیت بیشتر بخش های خصوصی داخلی و خارجی و تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل را فراهم کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت اسمی نصب شده تولید پتروشیمی کشور 64 میلیون تن در سال است که با پروژه های متعددی که در مراحل مختلف مطالعه، طراحی و اجرا قرار دارند، برنامه ریزی شده تا در انتهای برنامه ششم توسعه به ظرفیت نصب شده 100 میلیون تن در سال برسیم.

معاون وزیر نفت از مذاکرات متعدد با شرکت های خارجی به منظور سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد و گفت: درهای صنعت پتروشیمی ایران به روی تمام شرکت های فعال در این صنعت باز است و پیش بینی می کنیم در آینده ایران بیش از پیش در بازار پتروشیمی جهان موثر واقع شود.

شاهدایی با بیان اینکه امکان افزایش 3 برابری ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی ایران در یک دوره 10 ساله وجود دارد؛ گفت: اگر بتوانیم تمامی امکان سنجی هایی که تاکنون صورت گرفته را به اجرا برسانیم و تمامی پروژه های نیمه تمام صنعت پتروشیمی کشور را تکمیل کنیم می توانیم به ظرفیت نصب شده بیش از 3 برابر ظرفیت فعلی دست یابیم.

وی در خصوص نهایی شدن قراردادهای جدید با شرکت های اروپایی گفت: تاکنون چندین تفاهمنامه با شرکت های اروپایی داشتیم و شرکت های متعددی به طور مستمر خواهان برگزاری جلسات مشترک با شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستند. با توجه به مذاکرات متعدد با شرکت های خارجی، پیش بینی می کنیم در آینده شاهد امضای قراردادهای متعدد با شرکت های خارجی در صنعت پتروشیمی ایران خواهیم بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ