کد خبر: ۴۳۹۱۰
۱۶:۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۴

صادرات سیمان از بورس کالا به زودی آغاز می شود/اولویت با مرز نشینان
دبیر انجمن صنعت سیمان:

صادرات سیمان از بورس کالا به زودی آغاز می شود/اولویت با مرز نشینان

دبیر انجمن صنعت سیمان از آغاز عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا با اولویت کارخانه های مستقر در مرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس عبدالرضا شیخان با بیان اینکه به زودی شاهد عرضه سیمان در رینگ صادراتی بورس کالای ایران خواهیم بود به تسنیم گفت: بر اساس اقدامات صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده، زمان زیادی تا ثبت عرضه سیمان بر تابلوی تالار صادراتی بورس کالا باقی نمانده است.

وی افزود: قرار بود سیمان در تابستان 95 وارد بورس کالا شود، اما از آنجا که مذاکرات با مسئولان وزارت صنعت به تعویق افتاد زمان ورود طولانی شد، همه چیز برای آغاز صادرات سیمان از بورس کالا فراهم است.

وی گفت: به تولید کنندگان سیمان اعلام شده در صورت آمادگی برای ورود به رینگ صادراتی هر چه سریعتر اقدام کنند؛ چرا که برای ورود و ارزیابی در بورس کالا به زمان نیاز است. بر این اساس پس از انجام اقدامات لازم از سوی شرکت های سیمانی، شاهد برگشت دوباره سیمان به تالار بورس خواهیم بود.

شیخان در پاسخ به این پرسش که برای ورود به رینگ صادراتی بورس کالای ایران در ابتدا چه شرکت هایی ورود خواهند کرد، اظهار داشت: نظر ما این است که تمامی شرکت های تولید کننده سیمانی به بورس کالا ورود کنند اما به نظر می رسد در ابتدا تولیدکنندگانی که به مرزهای خروجی کشور نزدیک تر هستند کار خود را آغاز کنند. به دلیل اینکه بیشتر صادارت سیمان از کشور توسط شهرهای مرزی صورت می گیرد.

این مقام مسئول در رابطه با ورود سیمان به رینگ داخلی بورس کالا گفت: انجمن کارفرمایان صنعت سیمان درصدد ورود سیمان به تالار داخلی بورس کالا نیز هست که بعد از موفقیت در عرضه‌ صادراتی، معاملات داخلی سیمان هم شروع خواهد شد اما تمام این ها بستگی به موفقیت سیمانی ها در رینگ صادراتی و افزایش انگیزه تولید کنندگان برای ورود در این بازار شفاف دارد.

شیخان با اشاره به مزایای ورود سیمان به بورس صادراتی تصریح کرد: این امر موجب افزایش قیمت صادراتی سیمان و ایجاد نظم در این حوزه می شود که امید است هرچه سریع تر این اتفاق رخ دهد.

وی با بیان این‌که اکنون با مازاد تولید سیمان در کشور روبرو هستیم افزود: درحال حاضر بازار داخلی با رکود این بازار مواجه است، بنابراین بهتر می دانیم با ورود به بازار متمرکز و شفافی همچون بورس کالای ایران اهداف به سمتی سوق داده شود که علاوه بر توسعه صادرات، تقاضای داخلی نیز افزایش یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ