کد خبر: ۴۳۹۲۴
۰:۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۵

ارزیابی کارگزار بورس از ریسک اصلی و قیمت مناسب عرضه اولیه امروز

ارزیابی کارگزار بورس از ریسک اصلی و قیمت مناسب عرضه اولیه امروز

کارگزاری آبان با اعلام دلیل رشد ۴۴ درصدی سود سال ۹۵ پگاه گلپایگان و ریسک اصلی آن،قیمت مناسب هر سهم سومین شرکت که امروز به روش ثبت سفارش عرضه اولیه می شود را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام قبلی ، امروز سه شنبه ، 10 درصد سهام شرکت پگاه گلپایگان در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه می شود که بعد از دو شرکت فرابورسی پاکدیس و ریل سیر کوثر، سومین شرکتی باشد که به روش ثبت سفارش ، کشف قیمت شود.

در این عرضه 12 میلیون سهم "غگلپا" با دامنه قیمت 900 تا 990 تومانی هر سهم در بازار دوم فرابورس واگذار می شود و حداکثر سهمیه هر سهامدار حقیقی و حقوقی نیز تنها 300 سهم خواهد بود. زمان ثبت سفارش نیز با پیغام ناظر ( احتمالا" بین ساعت 10 تا 12 ) تعیین خواهد شد.

 

در این رابطه در حالی سهامدار عمده این شرکت یعنی صنایع شیر ایران و مدیران، دیروز اقدام به اعلام آخرین وضعیت کردند که کارگزاری آبان نیز ضمن ارایه تحلیلی، قیمت مناسب هر سهم را برآورد و اعلام کرد صنعت لبنیات یکی از صنایع با اهمیت در بخش غذای کشور به شمار می آید و در سال 94 گردشی 24،000 میلیارد تومانی را رقم زده که حاکی از اهمیت بالای بخش لبنیات در صنعت کشور است.

ظرفیت اسمی صنعت لبنیات در سال 94 برابر با 11.2 میلیون تن بوده و به علت پایین تر بودن سرانه مصرف داخلی نسبت به ظرفیت، تولید داخل در حدود 5 تا 6 میلیون تن در سال بوده است. سرانه مصرف شیر در کشور حدودا 67 کیلوگرم در سال است. در حالی که مصرف استاندارد شیر بیش از 160 کیلوگرم در سال است و ازین رو امید به افزایش فروش محصولات در طی سال های آتی در گروه لبنیات می رود.

شرکت در پیش بینی سال مالی 95 ، به ازای هر سهم 134 تومان سود پیش بینی کرده که نسبت به سال 94 حدود 44 درصد رشد داشته و در دوره 9 ماهه 84 درصد از سود خالص را پوشش داده است.

پوشش مناسب سود شرکت و همچنین روند فروش آن در ماه های اخیر حاکی از عدم وجود مشکل در پوشش سود پیش بینی است و همچنین پایین تر بودن نرخ خرید شیر نسبت به پیش بینی به عنوان یک نقطه قوت برای پوشش کامل سود به شمار می آید. 

حاشیه سود ناخالص محصولات در سال 95 برابر با 21 درصد است درحالی که این نرخ در سال 94 برابر با 17 درصد بود. این امر موجب رشد 44 درصدی سود خالص در پیش بینی سال 95 نسبت به 94 شده است.

از جمله ریسک های مهم شرکت می توان به دستوری بودن نرخ های فروش محصولات و نرخ خرید شیر اشاره کرد که ریسک قابل توجهی به شرکت وارد می کند.

در حال حاضر P/E گروه لبنیات 26.7 مرتبه و نسبت ارزش بازار به فروش گروه برابر با 2.18 است و با توجه به مقایسات صورت گرفته و ارزشگذاری شرکت به نظر می رسد خرید سهام شرکت در محدوده 990 تومانی هر سهم از جذابیت مناسب برخوردار است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ