کد خبر: ۴۳۹۴۴
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۵

سیف: گله سهامداران خرد منطقی نیست/ درخواست از بورس و انتقاد از برخی بانک ها

سیف: گله سهامداران خرد منطقی نیست/ درخواست از بورس و انتقاد از برخی بانک ها

رییس کل بانک مرکزی با ارایه توضیحاتی در مورد بانک ها و اعلام انتظار از سازمان بورس گفت: گله مندی سهامداران خرد از نوسانات قیمتی و تغییرات شاخص، منطقی به نظر نمی‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ولی اله سیف که در همایش دیروز سیاست های پولی سخنرانی می کرد، اظهار داشت: بورس مکانی برای قیمت گذاری و ریسک بوده و سهامداران خرد به این نکته آگاه هستند. بنابراین گله مندی از نوسانات قیمتی و تغییرات شاخص، منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی ادامه داد: آنچه به‌حق مورد نارضایتی سهامداران خرد عدم شفافیت و عدم پاسخگویی ارکانی است که باید پاسخگو باشند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اینکه سازمان بورس پس از مدیریت و حسابرسان مستقل بانک ها، رکن سوم مسئول است، انتظار می‌رود در مورد بانک‌ها با دقت و حساسیت بیشتری عمل کند. چرا که ،شفاف‌سازی یکی از مأموریت‌های این نهاد است.

به گفته سیف طبق شواهد، برخی بانک‌ها پس از اعلام بودجه سالانه، به رغم گزارش‌های میاندوره ایی حسابرسان و کارشناسان سازمان بورس، اقدام به تعدیل سنگین درآمد می‌کنند و یا عملکرد واقعی را با انحراف اساسی همراه می کنند.

وی ادامه داد:  بانک مرکزی در مورد صورت‌های مالی 94 بانک‌های بورسی، با شفاف‌سازی و الزام بانک‌ها به انجام اصلاحات تکلیفی برای پاک‌سازی سودهای اعلامی ، به وظیفه خود عمل کرده  و در این میان همراهی سازمان بورس در کنترل و توقف این روندها می‌تواند اثربخشی اقدامات مقام ناظر بانک‌ها را افزایش دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» منتظری | ساعت ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۵
0
0
پاسخ
سهامداران روی درست بودن صورت های مالی و نظارت بانک مرکزی بر روی بانک ها و مجوز دار بودن بانک ها از سوی بانک مرکزی و مهر تایید بانک مرکزی که سالها بر روی صورت های مالی بانک ها بوده حساب باز کردن و سهام بانکی خریدن، اگر کسی مقصر هست اون شما هستید و ....
پس حد اقل اگر عرضه استعفا ندارید و یا قانونی وجود نداره که در برابرش تسلیم بشید ...، لب بدوزید و نمک بر زخمی که خودتون بر تن سهامداران بانکی گذاشتید نریزید

پاسخ:
» ناشناس | ساعت ۱۵:۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۵
0
0
پاسخ
اتفاقا گله مندی سهامداری که یکباره با خیمه شب بازی بانک مرکزی و دولت سرمایه اش 6 ماه گرو کشیده میشود و با احتساب خواب سرمایه 50% ش نابود میشود کاملا منطقی به نظر میرسد، ولی اینکه وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی یک دولت در آغاز کارشان بدهی دولت به بانکها را حداکثر 150 هزار میلیارد تومان برآورد میکنند و بعد از چهار سال استقراض مکرر از بانکها و در پایان کار دولت متوجه میشوند که بدهی دولت به بانکها 700 هزار میلیارد تومان است و میخواهند از زیر بازپرداخت بخشی از آن شانه خالی کنند و یکباره به شفافیت بانگها گیر میدهند و یکباره جیب سهامداران بانکها خالی میشود بسیار غیر منطقی و قابل تامل است!! البته میتوان در آن منطقی یافت اما بیان کردن آن برای دولت و وزیر اقتصاد و مدیر بانک مرکزی نمیتواند خوشآیند باشد!
» مهراد | ساعت ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۵
7
0
پاسخ
جناب آقای سیف، در زمانی که مجامع عمومی بانک ها با سودهای پیش بینی شده زیبا برگزار میشد و یکباره نامه بانک مرکزی آمد (که همه قصه آنرا میدانیم)؛ سازمان بورس به حمایت از سهامدارن خرد و درشت در مقابل خواسته یکباره بانک مرکزی، دست بالا زد و سخنها گفت.
آن روز فراموش شد؟ و امروز نه تنها حمایت نشدن قیمتی بانک ملت توسط سهامداران عمده را ندیدیم بلکه با فروش 60 درصدی آنها برای هرچه کمترشدن قیمت بدون محدودیت نوسان از طرف آن سازمان مواجه شدیم.
اشتباهات و اطلاعات نادرست و خواسته های دقیقه آخر از شرکتها را، ما سهامدارن خرد با زیان مالی خود باید پرداخت کنیم؟
پس کجاست آن سخنان حمایت از سهامداران خرد؟ (در این مورد خاص بانک ها، با اطلاعات مالی نادرست).
مقصر اصلی سهامداران خرد نبودند که باید تاوان اشتباهات دیگران را بدهند. (حدود 40 میلیون تومان خالص زیان مالی فقط همین امروز)
آن وقت به دنبال جذب سرمایه از بیرون بازار هستند!!! مراقب باشید، آنهایی هم هستند با این آشفته بازار، سرمایه شان را بیرون از بورس نبرن.
» م-س | ساعت ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۵
6
0
پاسخ
آقای سیف
وقتی بانکها به سپرده ها سود بالا میدهند شما آنرا چگونه توجیه میکنید؟آیا اگر سود به سهام هم ندهند اقتصادی عمل میکنند؟بالاخره باید روزی به آن جواب دهید.
» م-س | ساعت ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۵
8
0
پاسخ
آقای سیف
اگر این است نتیجه ریاست بانک مرکزی بنده هم میتوانم رئیس بانک چندین بانک مرکزی در دنیا بشوم.
» ناشناس | ساعت ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۵
7
0
پاسخ
بله این منطقی هست که ازسرمایه اینجانب ۳۵ درصد دزدیده شود و به سپرده گذار بانکی پرداخت شود.
» ناشناس | ساعت ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۵
6
0
پاسخ
مقصر منم که به جای اینکه سپرده گذار بانک شما بشم و بیست درصد سود بگیرم شدم حامی اقتصاد درپیتی و شریک ندانم کاری شما.
» محمد رضا | ساعت ۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۶
4
0
پاسخ
ريسك را پذيرفتيم ولي تصميم يك شبه بانك مركزي در تغغير رويه تدوين صورت هاي مالي را ما بايد از كجا پيشبيني مي كرديم
» ارش | ساعت ۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۸
1
0
پاسخ
جناب سیف کجای دنیا شرکتی میتواند در بازار خرده فروشی سهام قیمت سهم خودش را تعین کند ان هم تا 10% مجموع کل سهام با زیر مجموعه اش شما هم میدانید در این بازار قیمت سهام را حقوقی ها و بویژه خود شرکت ها تعیین میکنند در یک کلام دست شرکت ها در جیب سهام دار خرد است
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ