کد خبر: ۴۳۹۸۲
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۶

رتبه ایران در شاخص ادراک فساد : ۱۳۱ از ۱۷۶
سازمان بین‌المللی شفافیت اعلام کرد:

رتبه ایران در شاخص ادراک فساد : ۱۳۱ از ۱۷۶

سازمان بین‌المللی شفافیت با اعلام بهبود نمره ایران در شاخص ادراک فساد، رتبه ایران را بین 176 کشور جهان ، 131 دانست. دانمارک و نیوزیلند در رتبه اول و سومالی در رتبه آخر قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان بین المللی شفافیت در جدیدترین رده‌بندی کشورهای جهان بر اساس شاخص ادراک فساد اعلام کرد ایران بین 176 کشور رتبه 131 را از این نظر به دست آورده است.

بر اساس این گزارش که بر پایه آمار سال 2016 تهیه شده،نمره ایران از نظر شاخص ادراک فساد 29 اعلام شده که نسبت به سال قبل افزایش داشته است. نمره ایران در شاخص ادراک فساد طی سال 2015 بالغ بر 27 اعلام شده بود.

شاخص ادراک فساد، میزان فساد اداری و اقتصادی در کشورها را نشان می‌دهد و برای هر کشور نمره‌ای از صفر تا 100 بر اساس این شاخص تعیین می‌شود. هرچه این نمره بیشتر باشد دلالت بر فساد کمتر است.

با وجود بهبود وضعیت فساد در ایران رتبه این کشور در رده بندی جهانی یک پله نزول داشته است. در گزارش سال قبل رتبه ایران 130 اعلام شده بود.

برخی کارشناسان گزارش‌های سازمان بین المللی شفافیت را قابل استناد و به‌دور از جهت گیری‌های سیاسی نمی‌دانند و در این زمینه به جایگاه رژیم صهیونیستی در رده‌بندی‌های آن اشاره می‌کنند که به‌رغم فساد گسترده مقامات سطوح بالا و پایین صهیونیست، این رژیم میان کشورهای دارای فساد کم قرار می‌گیرد. در گزارش امسال رتبه 28 و نمره 64 به رژیم اسرائیل داده شده است.

دانمارک و نیوزیلند با کسب نمره 90 در رتبه یک جهان و سومالی با نمره 10 در رتبه آخر از این نظر قرار گرفته اند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۶
0
0
پاسخ
این حرفها را بگذارید کنار و یه زور کوچیک دیگه بزنید تا در این رتبه بندی لااقل از آخر اول بشیم. بالاخره مهم اینه که اول بشیم، مهم نیست از اول یا از آخر!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ