کد خبر: ۴۳۹۸۶
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۶

۳ عامل کاهش سود هیوندای برای دوازدهمین سه ماهه متوالی

۳ عامل کاهش سود هیوندای برای دوازدهمین سه ماهه متوالی

رویترز،عوامل کاهش جذابیت مدل های سدان در رقابت با رنو و هوندا،افزایش تقاضای مدل های شاسی بلند و همچنین سیاست های ترامپ در وضع تعرفه های بالاتر برای واردات خودروهای هیوندا را در تشدید کاهش سود این خودروساز برای دوازدهمین سه ماهه متوالی موثر دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز،هیوندای موتور که به همراه کیا موتورز پنجمین خودروساز بزرگ جهان است، اعلام کرد سود خالص شرکت در سه ماهه چهارم، یک تریلیون وون (۸۵۸.۰۷ میلیون دلار) بود که ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت. تحلیلگران در نظرسنجی تامسون رویترز، متوسط سود این شرکت را ۱.۵ تریلیون وون پیش بینی کرده بودند.

سود سه ماهه هیوندای از سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ بر مبنای سال به سال، رو به تحلیل بوده است. سود این شرکت برای کل سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۶ درصد کاهش یافت و به ۶.۴ تریلیون وون رسید که چهارمین کاهش سالانه متوالی بود.

فروش سه ماهه چهارم هیوندای موتور ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۲۴.۵ تریلیون وون رسید در حالیکه سود عملیاتی این شرکت نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ به میزان ۳۳ درصد کاهش یافت و به یک تریلیون وون رسید.

در سال ۲۰۱۱ که دوران اوج فروش هیوندای بود، از هر ۲۰ خودرویی که در آمریکا به فروش می رفت، یک دستگاه ساخت هیوندای بود. رونق فروش این شرکت در آن زمان به کمک سدانهای الانترا و سوناتا حاصل شد اما مدل های سدان این خودروساز کره ای جذابیت‌ را با رقابت مدل هایی مانند سیویک هوندا در آمریکا و SM۶ رنو در کره جنوبی، از دست دادند.

جذابیت مدلهای شاسی بلند که با کاهش قیمتهای نفت، تقاضای زیادی پیدا کرده اند عامل دیگری بوده که کندی فروش مدل های سدان هیوندای را تشدید کرده است.

دورنمای فروش هیوندای با نگرانی ها نسبت به سیاست های حمایت گرایانه دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا که ممکن است به وضع تعرفه‌های بالاتر برای واردات خودروهای این خودروساز منجر شود، تشدید شده است.

هیوندای موتور با اشاره به حمایت گرایی رو به رشد کشورها و رقابت رو به رشد، انتظار دارد ابهام درباره صنعت خودرو امسال تداوم پیدا کند.

بنا به گزارش رویترز،فروش هیوندای موتور در کره جنوبی که بازار خانگی این شرکت است، در سه ماهه چهارم سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ