کد خبر: ۴۳۹۹۶
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۶

سپرده‌گذاری قوه قضاییه در بانک‌ها و استفاده از سود ممنوع شد

سپرده‌گذاری قوه قضاییه در بانک‌ها و استفاده از سود ممنوع شد

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۶ گفت: به موجب مصوبه، قوه قضاییه مکلف است وجوه دریافتی‌ را به خزانه واریز کرده و نمی‌تواند در بانک‌ها سپرده‌گذاری و از سود آن استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا تاجگردون به ایسنا گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مناقصات یعنی کلیه قوا (به استثنای بانک‌ها، بیمه‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی) و قوه قضاییه مکلفند تمام وجوه دریافتی‌ را به خزانه واریز کنند.

وی افزود: البته پیش از این قانونی در این زمینه داشتیم اما شاید برداشت یا نقض قانون در قوانین بعدی اتفاق افتاد که با این مصوبه کمیسیون تلفیق همه مکلفند وجوه دریافتی را به خزانه بریزند.

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین سپرده‌گذاری در حساب‌های بانکی و استفاده از سود آن هم در بودجه ۹۶ ممنوع شد به این معنی که دستگاه‌های اجرایی دیگر نمی‌توانند در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند و از سود آن حتی برای کارهای قانونی خود استفاده کنند که این در واقع از محدودیت‌هایی است که کمیسیون تلفیق تصویب کرده و شامل قوه قضاییه نیز می‌شود.

تاجگردون بیان کرد: این رویه را در برخی دستگاه‌ها و همچنین دانشگاه‌ها شاهد بودیم که منابع‌ را در بانک‌ها سپرده گذاری می‌کردند و از سود آن، ادارات‌ را اداره می‌کردند. این اتفاق در دستگاه‌های دولتی هم افتاده بود که حکم اخیر کمیسیون تلفیق شامل همه دستگاه‌های زیر نظر قوه مجریه و قوه قضاییه خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ