کد خبر: ۴۴۰۳۳
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۹

خودرو های یورو ۵ از سال آینده عرضه می شوند/ بدون خجالت نواقص را اعلام کنید
وزیر صنعت:

خودرو های یورو ۵ از سال آینده عرضه می شوند/ بدون خجالت نواقص را اعلام کنید

وزیر صنعت با اعلام عرضه خودروهای یورو ۵ در سال آینده ، از خودروسازان خواست نواقص را بدون خجالت نواقص اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا نعمت زاده در مراسم نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور با محصولات ایران خودرو در مورد خوردو یورو 5، اظهار داشت: قول می‌دهیم در سال آینده خودروهای یورو5 را به بازار عرضه کنیم البته در قراردادهای جدید با خارجی‌ها نیز محصولات مشترک با سوخت یورو5 و یورو6 تولید می‌شوند.

وی تصریح کرد: در بخش موتور خودرو نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد برای تحقق این موضوع خودروسازان با دو موسسه تحقیقاتی تولید موتور قرارداد بستند به نحوی که ایران خودرو با آلمان و سایپا با اتریشی‌ها توافقی را برای تولید موتور سه سلیندر انجام داده که این همکاری‌ها یکی دو سال آینده انجام خواهد شد. 

وی به تعاملات وزارت صنعت و خودروسازان برای خودروهای دیزلی اشاره کرد و گفت: انشاالله در این حوزه نیز اقدامات لازم را انجام می دهیم. در موتورهای دیزلی با شرایط سوخت یورو4 و فیلتر ذرات در حال تولید هستیم. برای اتوبوس‌ها نیز با سوخت سی ان جی قراردادهایی بسته شده که درسال آینده شروع خواهد شد. در بخش موتورسیکلت‌های برقی نیز باید همکاری‌های مناسب صورت گیرد ولی وزارت صنعت برای جلوگیری از آلایندگی‌ها از اول تیرماه ثبت سفارش موتورهای کاربراتوری را متوقف کرده تا تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری با سرعت بیشتری انجام شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه  از اول سال تاکنون 15 هزار موتورسیکلت برقی تولید شده، گفت: البته این تولید بیشتر مونتاژی بوده ولی در اینجا از معصومه ابتکار و محمد شریعتمداری خواهش می‌کنیم بسته‌ای که از اوایل سال 93 برای تولید خودروهای برقی به دولت داده‌ایم را بررسی و تصمیمات لازم را در این رابطه اتخاذ کنند چرا که هنوز این بسته در رفت و برگشت است.

نعمت زاده اضافه کرد: به خودروسازان توصیه می‌کنم اگر اشکالی در تولیدات دارند فراخوان بدهند که یک کار فرهنگی است. باید بدون خجالت اعلام کنند این محصول نارسایی داشته و از مردم بخواهند تا با مراجعه به شرکت‌ها اشکالات برطرف شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ