وی با اعلام اینکه در مرحله نخست اجرای این پروژه، عرضه بنزین برند در تعدادی از جایگاه های سوخت اصفهان آغاز شده، تصریح کرد: به زودی در مراحل جدید این پروژه در سایر کلان شهرهای کشور همچون تهران هم اجرایی خواهد شد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین ویژگی های عرضه بنزین برند در نحوه خرید و فروش بنزین بین شرکتهای بخش خصوصی و شرکت ملی پخش است، اظهار داشت: در روش جدید تمامی هزینه های حمل فرآورده نفتی از انبار نفت تا جایگاه سوخت و سپس عرضه و توزیع بنزین بر عهده شرکتهای برند است.
ریاحی با اشاره به اینکه در این طرح بهجای پرداخت کارمزد، حق العمل بنزین به شرکتهای صاحب برند پرداخت خواهد شد، افزود: تاکنون صلاحیت ۳۶ شرکت برای عرضه برندینگ بنزین تایید شده است.
وی در خصوص اقدام برخی از شرکتهای صاحب برند به منظور عرضه بنزین زیر قیمت مصوب ۱۰۰۰ تومانی دولت، توضیح داد: مهمترین هدف از اجرای طرح عرضه بنزین برند ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات در جایگاههای سوخت کشور است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی بیان کرد: با اجرای این طرح شرکتهای صاحب برند میتوانند در برخی از ساعات شبانه روز همچون ۱۲ تا ۶ صبح بنزین را زیر قیمت تعیین شده به مردم عرضه کنند.
ریاحی با اشاره به اینکه با ارزان فروشی، شرکتهای صاحب برند از حاشیه سود خود برای جذب بیشتر مشتری استفاده میکنند، تاکید کرد: بر این اساس ارزان فروشی بنزین از نظر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی بلامانع و آزاد است.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح تغییری در قیمت مصوب عرضه بنزین و گازوئیل حاصل نمیشود،اظهار داشت: با اجرای طرح برند، قیمت بنزین معمولی و یورو چهار کماکان با نرخ مصوب ۱۰۰۰ تومان و بنزین سوپر با قیمت ۱۲۰۰ تومان عرضه میشود.
انتهای پیام