کد خبر: ۴۴۱۰۰
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱

واکنش منفی بورس های آمریکا و آسیا به فرمان ترامپ/احتمال افت شاخص های اروپا

واکنش منفی بورس های آمریکا و آسیا به فرمان ترامپ/احتمال افت شاخص های اروپا

شاخص بورس های آمریکا و آسیا به دلیل فرمان ضد انسانی ترامپ و اعمال محدودیت سفر مسلمانان به آمریکا با سیر نزولی بسته شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، در معاملات امروز شاخص بورس‌های آسیایی و وال‌استریت روند نزولی را در پیش گرفتند. چرا که تصمیم ترامپ برای اعمال محدودیت ورود مسلمانان به آمریکا، نگرانی‌ها نسبت به تاثیرات سیاست‌های دولت جدید آمریکا بر تجارت و اقتصاد را افزایش داده است.

بازارهای اروپایی نیز حال خوبی نخواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود در شرایط نامطلوبی باز شوند. براساس پیش‌بینی‌ها بورس آلمان 0.3 درصد، بورس انگلیس 0.4 درصد و بورس فرانسه 0.5 درصد پایین‌تر از روز گذشته باز خواهند شد.

نگرانی‌ها نسبت به گسترش بی‌ثباتی اقتصاد آمریکا ناشی از اجرای سیاست‌های ترامپ رو به افزایش است.

جیمز وود کارشناس سرمایه‌گذاری جهانی موسسه ریزکین سکوریتیز سیدنی معتقد است ترامپ پیشتر در مبارزات انتخاباتی خود اجرای این سیاست‌ها را اعلام کرده بود اما این سیاست‌ها به عنوان وعده‌های انتخاباتی در حال فراموش شدن بود اما وی هم‌اکنون در حال اجرای آنهاست.

وی ادامه داد: این اقدامات نگرانی‌ها نسبت به جنگ تجاری بین چین و آمریکا را احیا می‌کند و این مسئله بر آسیا و اقتصاد جهانی تاثیر قابل توجهی را خواهد گذاشت. مهمترین تهدید کنونی علیه بازار این است که ترامپ بدون در نظر گرفتن تأثیرات اقتصادی، سیاست‌های خود را اجرا کند.

شاخص بازار سهام استرالیا 0.9 درصد و شاخص بورس نیوزلند 0.7 درصد پایین آمده است. شاخص بورس نیکی ژاپن نیز 0.5 درصد پایین‌ آمده است.

هم‌اکنون قضات 5 ایالت در آمریکا مقامات این ایالت‌ها را از اجرای فرمان ترامپ منع کرده‌اند. اما وکلای معترضان اعلام کرده‌اند مقامات تمایل زیادی برای اجرای دستور قضات و دادستانان آمریکا ندارند.

ارزش دلار نیز در بازارهای آسیایی 0.2 درصد کاهش یافت. ارزش دلار در برابر ین نیز 0.4 درصد کاهش یافت و به 114.6 ین رسید.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد رشد اقتصادی آمریکا بیش از میزان مورد انتظار در 3 ماهه چهارم سال گذشته کاهش یافته که همین امر فشار نزولی بر بازارها را افزایش داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ