کد خبر: ۴۴۱۰۳
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱

فولکس واگن از تویوتا سبقت گرفت و بزرگترین خودروساز جهان شد
در سال ۲۰۱۶:

فولکس واگن از تویوتا سبقت گرفت و بزرگترین خودروساز جهان شد

افزایش فروش محصولات فولکس واگن در سال ۲۰۱۶ موجب سبقت این شرکت از تویوتا و کسب عنوان بزرگترین خودروساز جهان شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بر اساس گزارش آسوشیتدپرس با افزایش فروش محصولات فولکس واگن در سال ۲۰۱۶ ، این شرکت تویوتا را کنار زد و عنوان دار بزرگترین خودروساز جهان شد.

آمار فروش جنرال موتورز در سال ۲۰۱۶ قرار است هفته آینده اعلام شود و اگر فروش این خودروساز آمریکایی کمتر از میزان مورد پیش بینی باشد، برای نخستین بار خواهد بود که فولکس واگن خودروساز شماره یک جهان می شود.

با وجود اینکه رسوایی آلایندگی دیزلی به شهرت فولکس واگن لطمه زده اما کسب عنوان بزرگترین خودروساز جهان، یک دستاورد مهم برای این خودروساز آلمانی به شمار می رود.

تویوتا پس از اینکه در سال ۲۰۱۱ به دلیل زلزله و سونامی شمال شرق جهان، عنوان بزرگترین خودروساز جهان را به جنرال موتورز واگذار کرد، به مدت چهار سال متوالی این عنوان را در اختیار داشت.

جنرال موتورز به مدت بیش از هفت دهه پرفروش‌ترین خودروساز جهان بود اما تویوتا که سازنده خودروهایی مانند سدان کمری، مدل هیبریدی پریوس و مدل های لوکس لکسوس است، در سال ۲۰۰۸ از این خودروساز آمریکایی عبور کرد.

تویوتا ۱۰.۱۵ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۵ فروخت در حالیکه فولکس واگن با فروش ۹.۹۳ میلیون خودرو و جنرال موتورز با فروش ۹.۸ میلیون خودرو در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

مقامات تویوتا مکررا اعلام کرده اند دغدغه شماره یک بودن را ندارند و تنها می خواهند خودروهای خوب تولید کنند. فولکس واگن مشتاق بود عنوان برتری را از تویوتا تصاحب کند اما پس از اینکه مارتین وینترکورن مدیرعامل این شرکت بر سر رسوایی آلایندگی دیزلی شغل خود را از دست داد، این هدف را رها کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ