کد خبر: ۴۴۱۳۳
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲

پیش بینی معاون وزیر اقتصاد از نرخ تورم تا پایان سال

پیش بینی معاون وزیر اقتصاد از نرخ تورم تا پایان سال

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی در سه سال اخیر گفت: تورم تا پایان سال در نهایت به ۹ درصد می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازمهر، سعید میرشجاعیان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به متغیرهای اقتصادی در ابتدای دولت یازدهم گفت: امسال سالی تاثیرگذار به لحاظ ورود به برنامه ششم توسعه است و متغیرهایی که حاصل خواهند شد در ادامه مسیر مهم است، در این میان تورم تک رقمی شده که پیام مثبتی را به اقتصاد و جامعه بین المللی داد در حالیکه فروش نفت بالا رفته، تراز تجاری مثبت شده و رشد اقتصادی بالای ٥ درصد شده است.

وی افزود: رشد اقتصادی که تا پیش از دولت یازدهم منفی بود، در سال ٩٣ به ٣درصد و در شش ماهه اول امسال به ٧.٤ درصد رسید. در این میان نرخ رشد نفت، کشاورزی، صنعت، خدمات در بهار نسبت به تابستان رشد داشته است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: در تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در سه ماهه دوم رشد ٤.١ درصدی داشتیم و این شاخص در دو بخش ماشین آلات و ساختمان به ترتیب ٤.٢ و ٤.١ درصد بوده است.

به گفته میرشجاعیان، میانگین صادرات نفت خام در سال جاری با ٩٤ درصد رشد به ٢.١ میلیون بشکه رسیده. تورم در مهر ٩٢ از مرز ٤٠ درصد گذشت که در خرداد سال جاری تک رقمی شد و طبق پیش بینی تورم در پایان امسال به ٨.٨ درصد می رسد.

وی ادامه داد: در حوزه کمیته اقتصاد سبز، وزارت اقتصاد مسئول است سه کارگروه طراحی شده و در نظر داریم ارتباط توسعه را با متغیرهای کلان برقرار سازیم. این در حالی است که توسعه  شتاب زده که منجر به شوک یا سیاست مخرب می شود با عدد و رقم طراحی کرده ایم.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به مدیریت بدهی ها گفت: اکنون بحث انتشار اوراق را در دست پیگیری داریم و در کنار آن تحلیل پایدار بدهی را هم پیش خواهیم برد.

میرشجاعیان در خصوص پیش بینی متغیرهای اقتصادی آینده گفت: دسترسی به رشد ٨ درصدی نیازمند رشد ١٥.٤درصدی سرمایه گذاری است و البته تورم به ٩.٨ درصد خواهد رسید و بهره وری عوامل تولید ٢.٨ درصد و رشد صادرات سالانه باید ٢١.٨ درصد باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
پاسخ
شما با انتشار و عرضه اوراق بدهی با سود بالا در بازار سرمایه عملا بورس و سرمایه سهامداران خرد را به ورطه نابودی کشاندید. اینکه دولت برای بازپرداخت بدهیهایش بخش دیگری از اقتصاد و سرمایه بخش بزرگی از مردم را نابود میکند از چشم فعالان اقتصادی و ملت پوشیده نیست.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ