کد خبر: ۴۴۱۶۱
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳

نظر نماینده مجلس درباره توقف یا ادامه تولید پراید

نظر نماینده مجلس درباره توقف یا ادامه تولید پراید

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره توقف یا ادامه تولید پراید اظهار نظر کرد و گفت: مردم به اندازه کافی از پراید استفاده کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید گرمابی با اشاره به اظهارات مدیرعامل یکی ازشرکت های خودروسازی درخصوص خودروی پراید به خانه ملت گفت: شاید بتوان گفت حدود 50 درصد خودروهای کشور پراید هستند، بنابراین ممنوعیت تردد جاده ای این خودرو عملا امکان پذیر نیست و برای مردم مشکلات عدیده ای ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه شکی نیست که پراید باید به لحاظ استانداردهای ایمنی بهبود کیفیت پیدا کند، افزود: پراید در حدود قیمتی بودجه طبقه متوسط مردم است. بنابراین راه درست این است که در یک مدت مشخص و غیرقابل تمدید به شرکت های خودروسازی برای جایگزین کردن آن فرصت داده شود.

این نماینده در پاسخ به سئوال آیا باید خط تولید پراید را متوقف کرد، توضیح داد: ممکن است در بعضی از قسمت های خودرو در کوتاه مدت اصلاح ایجاد کرد اما باید خط تولید خودروی جدید را با شریک تجاری جدید تدارک دیده و بعد از توقف تولید،خودروی جایگزین با فاصله کمی شروع به کار کند که بازار با مشکل مواجه نشود چراکه تقاضا برای خودرویی که ارزان ترین خوردوی کشور است،وجود دارد.

گرمابی تصریح کرد:باید توجه داشته باشیم در صنعت خودروسازی دنیا، یک خودرو معمولا بیش از 10 سال دیگر تولید نمی شود. پراید زمانی متعلق به شرکت فورد آمریکا بود، بعد از آن به شرکت کیا در کره رسید و پس از سال ها به ایران آمد و سال ها است که تولید می شود.

وی با تاکید براینکه به نظر می رسد زمان تولید پراید در ایران نیز کافی باشد، افزود: تنها برای عدم اخلال در بازار باید در مدت مشخص و معقولی شرکت های خودروسازی خودروی جایگزین را با کمک شریک تجاری خود معرفی کنند تا جایگزین پراید شود چرا که مردم به اندازه کافی از پراید استفاده کرده اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ