کد خبر: ۴۴۲۳۰
۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷

تحلیل یک کارگزار از دو ریسک
همزمان با عرضه اولیه 10 درصدی امروز ارایه شد:

تحلیل یک کارگزار از دو ریسک "برکت" و NAV هر سهم

همزمان با عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام هلدینگ دارویی برکت در روزجاری که نخستین عرضه اولیه بورس به روش ثبت سفارش است ، یک کارگزاری تحلیلی از دو ریسک "برکت" و NAV هر سهم ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام قبلی امروز یکشنبه 10 درصد سهام هلدینگ دارویی برکت به روش جدید ثبت سفارش عرضه اولیه می شود که نخستین عرضه اولیه شرکت های بورسی به این روش است.

در این عرضه 340 میلیون سهم با محدوده قیمتی 220 تا 242 تومان واگذار خواهد شد.

در این رابطه کارگزاری آبان در تحلیل "برکت" اعلام کرد: شرکت گروه دارویی برکت یکی از سه هلدینگ بزرگ فعال در بازار تولیدات داروی داخلی بوده که از طریق شرکت زیرمجموعه گروه دارویی البرز، سهامدار عمده تعدادی از شرکت های دارویی حاضر در بازار سرمایه است. 

این شرکت سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را با سرمایه 3400340 میلیارد تومانی مبلغ 280 ریال پیش بینی کرده که نسبت به سال گذشته 4.8 درصد رشد داشته است.

گروه توسعه اقتصادی تدبیر با درصد مالکیت 99.99 درصد سهامدار عمده شرکت بوده و مهمترین شرکت بورسی موجود در پرتفوی آن نیز هلدینگ البرز است .به طوریکه که برکت مالک حدود 55 درصد از سهام این هلدینگ است.

از جمله ریسک های شرکت می توان به کندی پرداخت مطالبات شرکت های دارویی زیرمجموعه توسط شرکت های پخش اشاره کرد که حجم مطالبات و متعاقب آن هزینه مالی قابل توجهی را به گروه تحمیل می کند. امید است با افزایش بودجه بیمه سلامت و انتشار اوراق مشارکت توسط این سازمان، روند تسویه مطالبات شرکت های دارویی تسریع شود.

همچنین از ریسک نرخ ارز نیز می توان به عنوان یکی دیگر از ریسک های شرکت های زیرمجموعه اشاره کرد. با توجه به قیمت گذاری دولتی محصولات ، ازین رو افزایش نرخ ارز می تواند بر حاشیه سود شرکت های زیرمجموعه تاثیرگذار باشد.

با توجه به بررسی های صورت گرفته بر روی گزارش های هرچند ناقص شرکت، NAV هر سهم برابر با 220 تومان به دست آمده است. 

قیمت عرضه سهام شرکت در حالی بیش از 100 درصد از خالص ارزش دارایی های شرکت قرار گرفته که در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری البرز معادل 85 درصد از NAV خود معامله می شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ