کد خبر: ۴۴۲۳۹
۱۰:۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷

اعلام رویدادهای مثبت ایران خودرو و سایپا از زبان معاون وزیر صنعت

اعلام رویدادهای مثبت ایران خودرو و سایپا از زبان معاون وزیر صنعت

معاون امور صنایع وزارت صنعت از انعقاد قرارداد تولید 3 محصول مشترک بین ایران‌خودرو و شرکت پژو و همچنین از انعقاد یک قرارداد بین سایپا و یک برند معتبر خارجی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، محسن صالحی‌نیا در حاشیه بازدید از یک شرکت خودروسازی در سمنان از انعقاد قرارداد تولید سه محصول مشترک بین ایران‌خودرو و شرکت پژو خبر داد و گفت: اولین محصول مشترک این دو شرکت که یکی از دستاوردهای برجام است اوایل اسفند رونمایی می‌شود.

وی به انعقاد قرارداد بین خودروسازی پژو و ایران‌خودرو اشاره کرد و از تاسیس یک شرکت توسط این دو خودرو ساز خبر داد و بیان کرد: این دو برای ساخت سه خودرو و برند جدید برنامه‌ریزی کردند که اولین محصول آنها براساس وعده‌ای که داده شده حدود ۱۵ اسفند و قبل از عید نوروز رونمایی و خط تولید آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: براساس توافق انجام شده قرار است دومین محصول این شرکت (ایکاب) تابستان ۹۶ و سومین محصول نیز پاییز ۹۶ به خط تولید برسد.

صالحی‌نیا همچنین از انعقاد یک قرارداد بین سایپا و یک برند معتبر خارجی خبر داد و گفت: خط تولید این شرکت نیز که در کاشان در حال احداث بوده ، تا سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

وی با بیان اینکه استراتژی ما در صنعت خودروسازی رسیدن به تولید 3 میلیون خودرو است افزود: این ظرفیت در حال حاضر یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو در میان‌مدت است.امیدواریم با راه‌اندازی خودروسازی فردا در سمنان که در گام اول ۱۵۰ هزار خودرو تولید خواهد کرد، ظرفیت تولید خودرو در کشور به هدفگذاری تعیین شده برسد.

این مقام مسئول از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک خط مونتاژ در این شرکت خودروسازی خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های این واحد یک خط تولید دیگر که در حوزه بدنه خودرو و رنگ فعالیت می‌کند نیز پیش‌بینی شده است. در این میان استان سمنان در حوزه خودرو سازی می‌تواند فعالیت‌های بیشتری داشته باشد که این مهم با راه‌اندازی خودروسازی فردا تا پیش از پایان سال استارت بخورد.

صالحی‌نیا با بیان اینکه ورود برندهای معتبر خودروسازی به ایران از مزایا و دستاوردهای برجام است گفت: چند برند شناخته شده بعد از برجام کم کم در حال ورود به بازار ایران هستند و قراردادهایی در این زمینه نیز منعقد شده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ