کد خبر: ۴۴۳۲۲
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹

سارکوزی به اتهام کلاهبرداری در انتخابات ۲۰۱۲ محاکمه می‌شود

سارکوزی به اتهام کلاهبرداری در انتخابات ۲۰۱۲ محاکمه می‌شود

یک منبع آگاه قضایی اعلام کرد:‌ رئیس جمهور پیشین فرانسه به دلیل اتهامات وارده درباره کلاهبرداری در تأمین مالی مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۲ این کشور محاکمه می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فرنس 24، یک منبع آگاه قضایی فرانسوی اعلام کرد: نیکلاس سارکوزی قرار است به دلیل اتهامات وارده درباره کلاهبرداری در تأمین مالی مبارزات انتخاباتی وی در سال 2012 محاکمه شود.

مسئولان قضایی فرانسه معتقدند سارکوزی در مبارزات انتخاباتی خود در سال 2012 پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به شدت سقف تعیین شده هزینه 22.5 میلیون یوریی را زیر پا گذاشته است.

یکی از دو قاضی مسئول این پرونده اعلام کرده است پس از اینکه در ماه دسامبر سارکوزی نتوانست به صورت قانونی اتهامات خود را رد کند باید وی در دادگاه محاکمه شود. 

سارکوزی متهم است با استفاد از اسناد مالی یک مؤسسه روابط عمومی به نام بیگ مالیون بسیار بیشتر از سقف تعیین شده از سوی مقامات فرانسوی در انتخابات هزینه کرده است.

مدیران این شرکت انجام کلاهبرداری و سواستفاده از آن را تصدیق کرده‌اند و دادگاه در تلاش است تا مشخص کند آیا سارکوزی نیز از این مسئله آگاه بوده یا خیر. 

پیش‌تر یک رئیس جمهور دیگر فرانسوی نیز با اتهام مشابهی در دهه 1950 از سوی مقامات قضایی این کشور به تحمل 2 سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ