کد خبر: ۴۴۳۳۲
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰

زنگنه: صادرات گاز ایران به عمان تمدید شد/ ترانزیت گاز به امارات

زنگنه: صادرات گاز ایران به عمان تمدید شد/ ترانزیت گاز به امارات

وزیر نفت از جمع‌بندی صادرات گاز به عمان در اوایل اسفندماه خبر داد و گفت: پس از آغاز صادرات گاز به عمان می‌توانیم در زمینه ترانزیت گاز به امارات از خاک این کشور هم مذاکره کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، بیژن زنگنه از جمع‌بندی صادرات گاز به عمان در اوایل اسفندماه خبر داد و گفت: پس از آغاز صادرات گاز به عمان می‌توانیم در زمینه ترانزیت گاز به امارات از خاک این کشور هم مذاکره کنیم. این موضوع در مراحل بعدی قرار دارد و فعلا مطرح نیست.  

وی افزود: با وزیر نفت عمان درخصوص دو محور وضعیت بازار نفت و شرایط صادرات گاز ایران به عمان مذاکره کردیم، مذاکرات خوبی بود که برای رسیدن به نقطه مطلوب باید ادامه پیدا کند.

وزیر نفت با اعلام رضایت از وضعیت فعلی بازار و تصمیمی که بین اعضای اوپک و غیراوپک برای کاهش سقف تولید گرفته شده، گفت: آماده عبور خط لوله صادرات گاز ایران به عمان از آب‌های عمیق هستیم که مراحل نقشه‌برداری و آماده‌سازی آن باید به اتمام برسد که در این خصوص پیش‌بینی می‌کنیم نقشه‌برداری در آب‌های عمیق تا چند ماه آینده تکمیل شود.

زنگنه افزود: در این جلسه، نمایندگانی از شرکت‌های توتال، شل، کوگس، یونیپر و میتسوبیشی پیشنهادات خود را برای مشارکت احتمالی در این پروژه ارائه کرده‌اند که این پیشنهادات از سوی دو طرف مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ