کد خبر: ۴۴۳۶۰
۱۷:۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰

مدیرعامل :

"وپست" هفته آینده به بورس برمی گردد/ پیش بینی عدم افت قیمت بعداز ۵ ماه دوری

مدیرعامل پست بانک با اعلام ارایه اطلاعات لازم به سازمان بورس ، از بازگشایی نماد در هفته آینده بعد از ۵ ماه توقف خبر داد و پیش بینی کرد قیمت سهام "وپست" افت محسوسی نکند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، خسرو فرحی درباره آخرین وضعیت پست بانک که با توقف نماد از دوم شهریور روبرو است و مجمع سالانه 22 آبان را بعد از صدور مجوز بانک مرکزی مبنی بر ذخیره بیش از 72 میلیارد تومانی و بدون تقسیم سود برگزار کرده به سنا گفت: اولین بانکی بودیم که صورت های مالی را به مراجع ذی ربط از جمله بورس، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دادیم اما آنچه باعث طولانی شدن توقف نماد در بورس شد، تعاملاتی بود که بین بانک مرکزی و سازمان حسابرسی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: توافقات بانک مرکزی با سازمان حسابرسی منجر به دستور العمل جدیدی شد که بعد از ابلاغ ، به بورس اعلام شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس استاندارد جدید بانک ها به خصوص بانک های بزرگ تعدیلات با اهمیتی داشتند، ادامه داد: براساس این تفاهم، بانک مرکزی و سازمان حسابرسی شفافیت صورت های مالی بانکها را در اولویت قرار دادند و شاید تصیمیم مسوولان و مراجع ذی ربط بازگشایی نمادهای بزرگ بانکی با توجه به تغییرات با اهمیت این دستور العمل بوده که از هفته های پیش شاهد بازگشایی بانک ملت و تجارت بر همین اساس بودیم.

فرحی درباره زمان بازگشایی پست بانک خاطر نشان کرد: صورت های مالی بانک در تیر ماه به بورس، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد داده شده و تاییدات لازم گرفته شده است. چند روز گذشته سازمان بورس از گزارش EPS حسابرسی شده 6 ماهه با تأیید سازمان حسابرسی خواست که تا پایان هفته انجام و بلافاصله و در سایت کدال اعلام می شود. انتظار می رود سازمان بورس بعد از ملاحظات، هفته آینده نماد را باز کند.

وی با بیان اینکه ذخایر "وپست" درحد کافی بود و بانک مرکزی نظر غیر قابل پیش بینی یا غیر منتظره ای نداشت، تصریح کرد: در پیش بینی های پست بانک تغییر چشمگیر و محسوسی اتفاق نیفتاده و پیش بینی می کنیم افت محسوسی در زمان بازگشایی نیفتد.

فرحی اظهار داشت: پیش بینی و صورت های مالی بانک با وجود دستورالعملی های جدید بانک مرکزی و رعایت استاندارد IFRS با کمترین تغییر اعلام شده و تنها تغییر، معطوف به 15 میلیارد تومانی است که از طرف بانک مرکزی مکلف به گرفتن ذخیره شدیم؛ اما چون این رقم جزو تعدیلات سنواتی و متعلق به گذشته است و عدد بزرگی نیز نیست تغییر در EPS قابل توجه نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سهامدار | ساعت ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
3
0
پاسخ
سلام بورس پرس خواهشا پیگیر بازگشایی بانک صادرات باش مرسی ممنون
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ