کد خبر: ۴۴۳۷۹
۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳

سهام زیرمجموعه بانک ملت هفته آینده عرضه اولیه می شود/افزایش سود سال ۹۶

سهام زیرمجموعه بانک ملت هفته آینده عرضه اولیه می شود/افزایش سود سال ۹۶

مدیرعامل بانک ملت از عرضه سهام شرکت ۹۵ میلیارد تومانی "به پرداخت" در هفته آینده و افزایش سود سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی اخلاقی درباره آخرین وضعیت شرکت 95 میلیارد تومانی"به پرداخت " که اولین شرکت تجارت الکترونیک ایران و 23 دنیا است به ایبنا گفت: سهام این شرکت هفته آینده در بورس عرضه اولیه می شود و با توجه به فعالیت این شرکت با دیگر شرکت‌های PSV ،امیدواریم ارزش واقعی شرکت در بازار سهام به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: با عرضه سهام این شرکت به تکلیف قانونی که به بر عهده بانک گذاشته‌ شد عمل کرده‌ایم. البته این امر با توجه به این‌است که بانک می‌تواند از این طریق درآمدهایی را نیز کسب کند.

به گفته این مقام مسئول، بانک ملت در چند روز گذشته سهام عمده خود را که مربوط به یکی از شرکت‌هایی است که ارتباطی به "کر بیزینس" بانک نداشته ( فروشگاه رفاه ) را واگذار کرده و از محل آن سود مناسبی کسب کرده است.

اخلاقی افزود: گزارش عملکردی که بانک ملت ارائه کرده حاکی از این است که عملکرد بانک در حوزه بین‌الملل که کارمزد آفرین است در سال ۹۵ با رشد ۳۰۰ درصدی به نسبت به دوره مشابه آن در سال قبل مواجه بوده است.

وی افزود: تا امروز ۹ میلیارد دلار حجم عملیات ارزی این بانک در سال ۹۵ بوده است.

اخلاقی تصریح کرد: قیمت تمام‌شده پول که یکی از عوامل تعیین‌کننده سودآوری عملکرد بانک است نیز امسال به نسبت سال گذشته با کاهش ۱۳ درصدی مواجه شده و بر این اساس انتظار می‌رود که حاشیه سود بانک نیز افزایش داشته باشد. همچنین در 3 ماه گذشته رابطه بین سود حاصل از تسهیلات پرداختی و سود پرداخت‌شده به مشتریان بابت سپرده‌گذاری نزد بانک ملت در مسیر مثبت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: قبل از این مدت هزینه‌ای که به ازای هر واحد سپرده‌گذاری می‌شد بیشتر بود ازاین‌رو عواید حاصل از تسهیلات پرداختی بیشتر از سپرده‌گذاری بود اما در سه ماه گذشته این رابطه برعکس شده که خود یکی از نشانه‌های بهبود عملکرد بانک و سود آفرینی آن است.

افزایش سود سال 96 بانک

اخلاقی با اشاره به‌پیش بینی سود ۱۰۲ ریالی برای هر سهم بانک ملت در سال ۹۵، خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد مثبت بانک ملت و استمرار این روند، این بانک با شرایط بهتری مواجه خواهد بود ازاین‌رو EPS بانک در سال ۹۶ روند افزایشی خواهد داشت.البته این موضوع بعد از بررسی‌های کارشناسی در ابتدای اسفندماه به مشتریان اعلام می‌شود.

وی با بیان این‌که سال گذشته در حوزه شرکتداری در کل عملکرد بانک ملت با شرکت‌هایش ۱۰ هزار و ۸۰ میلیارد تومان ارزیابی‌شده، گفت: البته عملکرد بانک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان بوده که این مسئله نشان‌دهنده این است که عملکرد گروه مالی و شرکت‌های وابسته به بانک ملت مطلوب نبوده و با زیان عملیاتی مواجه بوده اند.

اخلاقی گفت: عملکرد بانک و شرکت‌های وابسته به آن از سال ۹۵ روند مثبتی را طی کرده است و علاوه بر آن بانک ملت فروش اموال و املاک تملیکی، مازاد و بسیاری از دارایی‌های غیر مولد را در دستور کار قرار داده و عملکرد خوبی نیز در این حوزه داشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» علیرضا | ساعت ۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱/۳
2
0
پاسخ
سهام کارمندان بانک ملت چه تاریخی پرداخت میشه
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ