کد خبر: ۴۴۴۰۲
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳

وعده یکه زارع برای 8 سال بعد و قول فرمواش شده مجمع

وعده یکه زارع برای 8 سال بعد و قول فرمواش شده مجمع

مدیرعامل ایران خودرو در حالی از عرضه 10 محصول جدید در 8 سال‌ آینده خبر داده که هنوز قول مجمع را عملی نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سهامداران ایران خودرو در مجمع سالانه 31 تیر شنوایی سخنان هاشم یکه زارع بودند که اعلام کرد قیمت فعلی ( 317 تومان ) زیبنده سهام ایران‌خودرو نیست و پس از مجمع و در نخستین روز بازگشایی نماد، شرکت سمند با نگاه و رویکردی کاملا متفاوت عمل خواهد کرد تا ایران‌خودرو به عنوان لیدر بازار سرمایه، جایگاه مناسبی داشته باشد.

وی در حالی در آن مجمع از واگذاری 28 شرکت در سال جاری خبر داده بود که از زمان تاکنون نه تنها قیمت سهام "خودرو" به 277  تومان رسیده بلکه تنها سهام دو شرکت بیمه  پارسیان و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به همراه دو درصد سهام ایران خودرو برای فروش ، آگهی شده اند.

با این اوصاف ، این مقام مسئول در ایران خودرو که هنوز وعده های روز مجمع را عملی نکرده ، وعده جدیدی داده و به ایسنا گفت: ایران خودرو در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۵ میلادی ۱۰ محصول جدید را از طریق توسعه دو پلتفرم جدید به بازار عرضه خواهد کرد. با این رویکرد می خواهیم سطح همکاری های خود را گسترش دهیم و نکته مهم این است که دیگر به دنبال یک شریک خارجی نیستیم. وقتی امکان برقراری همکاری با سایر خودروسازان جهانی وجود دارد ما نباید مانند دوره های گذشته به یک خودروساز بین المللی وابسته شویم.

یکه زارع افزود: با توجه به‌ آنکه در آستانه برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو هستیم و قطعا در این مرحله حضور شرکت های خارجی بیش از سالهای گذشته خواهد بود سایر خودروسازان، قطعه سازان و تمام بخش هایی که در این حوزه فعالیت می کنند پیشنهادات خود را آماده کنند تا شرکت های خارجی بدانند چه فرصت های در صنعت خودروی ایران وجود دارد.

یکه‌زارع با بیان اینکه در همایش سال گذشته ما بیش از سه پیشنهاد به شرکت های خارجی دادیم،بیان کرد: اول آنکه سایت های موجود را می توانیم به تولید محصولات هر یک از شرکای استراتژیک اختصاص دهیم، دوم اینکه ایران خودرو می تواند سایت‌های موجود، شبکه خدمات فروش و پس از فروش اختصاصی این شرکا را نیز ایجاد کند و سومین گزینه پیشنهادی، طراحی و توسعه خودروهای هیبریدی و تاسیس مراکز تحقیق و توسعه مشترک بود.

وی ادامه داد: با برگزاری سه همایش متناوب بین المللی خودرو تمام شرکت های خودروسازی جهان می دانند که ایران می خواهد در زمینه تولید و طراحی خود گام بردارد و دیگر مونتاژ کار نیست  همچنین در این زمینه سیاست های راهبردی مکتوبی دارد بنابراین برای تحقق اهداف ترسیم شده باید مذاکرات را جدی گرفت تا نتیجه رضایت بخش حاصل شود.

این مقام مسئول افزود: سال گذشته زمانی که سومین همایش بین المللی صنعت خودرو برگزار شد سه هدف تا سال ۲۰۱۷ مدنظر قرار گرفت. نخست همکاری با خودروسازان مطرح جهانی برای تولید خودروی جدید، دوم بهبود بهره وری و کیفیت و در نهایت به‌کارگیری توان برون‌سپاری برای رسیدن به کیفیت جهانی با قیمت رقابتی.

یکه زارع با بیان اینکه در آن زمان به دلیل اینکه تحریم ها چند ماهی برداشته شده بود و برجام رنگ و بوی عملیاتی به خود گرفته بود وعده برای رسیدن به سه هدف در سطح بین المللی کار دشواری بود، اظهار داشت: اما با گذشت چند ماه و نتیجه بخش بودن مذاکرات خودرویی فاز اول اهداف عملیاتی شد و توانستیم با شرکت های مختلفی گفت و گو کنیم که نتایج آن مشخص شده و در ادامه طی ماه های آینده نیز پدیدار خواهد شد.

وی بیان کرد: نمونه به سرانجام رسیدن بخشی از مذاکرات را می توان در قرارداد ایران خودرو با شرکت های بین المللی پژو و بنز دید. در این همکاری ها یکی از الزامات صادرات ۳۰ درصدی محصولات مشترک و دیگری داخلی سازی محصولات از شروع ۴۰ درصد در سال نخست و حداقل ۷۰ درصد در سه سال بعد است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ