کد خبر: ۴۴۴۰۳
۹:۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴

فهرست کشورهایی که ترامپ باعث افزایش ریسک اقتصاد خواهد شد
فیچ اعلام کرد:

فهرست کشورهایی که ترامپ باعث افزایش ریسک اقتصاد خواهد شد

موسسه اعتبارسنجی فیچ اعلام کرد عدم قطعیت و آشفتگی ناشی از سیاست های تجاری و مالی رئیس جمهور جدید آمریکا موجب شده اقتصاد و رتبه های اعتباری کشورها در معرض ریسک قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک نیوز، در گزارش موسسه اعتبار سنجی فیچ آمده است: کشورهایی که بیش از همه در معرض وضعیت اقتصاد جهانی و رتبه های اعتباری قرار دارند آنهایی هستند که دارای روابط نزدیک مالی با آمریکا و دارای عدم توازن دو جانبه با این کشور هستند، درحالی که کشورهایی که پذیرای سرمایه گذاری مستقیم خارجی از آمریکا هستند، در معرض ریسک های ناشی از اقدامات تنبیهی تجاری دولت جدید آمریکا قرار دارند.

این موسسه از کشورهای کانادا، چین، آلمان، ژاپن و مکزیک به عنوان کشوریی های که مستقیما در سخنان ترامپ مورد اشاره قرار گرفته اند نام برده و اعلام کرده کشورهای برزیل، کانادا، چین، آلمان، هلند، مکزیک و انگلیس بیشترین سرمایه پذیری را از آمریکا در بخش تولید داشته اند.

قابلیت پیش بینی سیاست های آمریکا کاهش یافته، کانال های ارتباطی پذیرفته شده بین المللی و نرم های ارتباطی کنار گذاشته شده و احتمال تغییرات ناگهانی و پیش بینی نشده در سیاست های آمریکا با تبعات جهانی احتمالی افزایش یافته است.

ریسک های اصلی عبارتند از اختلال در روابط تجاری، محدودیت های مهاجرتی، تقابل میان سیاست گذاران و کاهش جریان سرمایه بین المللی، که در صورت محقق شدن این احتمالات، فشارهایی منفی بر بودجه های دولتی و رشد اقتصادی کشورها وارد خواهد آمد.

در این گزارش با اشاره به خروج آمریکا از پیمان تجاری شراکت فرا آتلانتیک و احتمال مذاکره مجدد بر سر پیمان آزاد تجاری آمریکای شمالی (نفتا) تاکید شده که این اقدامات ممکن است منجر به تنبیه شرکت های آمریکایی ای شود که در خارج از آمریکا سرمایه گذاری کرده اند و همچنین دولت هایی که متهم به دستکاری ارزش ارز نیز شده اند ممکن است از سوی دولت جدید آمریکا تنبیه شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ