کد خبر: ۴۴۴۰۹
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴

درآمد روزانه نفت ایران بعد از توافق وین ۳۰ میلیون دلار بیشتر شد
معاون وزیر نفت:

درآمد روزانه نفت ایران بعد از توافق وین ۳۰ میلیون دلار بیشتر شد

معاون وزیر نفت با اشاره به ادامه مذاکرات ایران با اعضای اوپک برای بازگشت تعادل عرضه و تقاضا در بازار نفت، گفت: توافق وین، تاکنون منجر به افزایش ۳۰ میلیون دلاری درآمد فروش نفت ایران شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،امیرحسین زمانی نیا با بیان اینکه مذاکرات ایران با کشورهای مختلف عضو اوپک برای هماهنگی بیشتر بین اعضا در راستای کاهش تولید و تعادل بخشی به روند عرضه و تقاضا در بازار نفت ادامه دارد به مهر گفت: بر این اساس در چارچوب توافق وین، مذاکرات ایران با تمامی کشورهای عضو اوپک ادامه می‌یابد.

وی با اعلام اینکه با وجود اختلافات سیاسی بین ایران و عربستان سعودی اما مذاکرات دو کشور در راستای منافع مالی و منافع جمعی کشورهای عضو اوپک انجام شده، تصریح کرد: این مذاکرات در نهایت منجر به یک توافق موفقیت آمیز در سطح اوپک شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون و با احتساب شرایط فعلی تولید و صادرات نفت روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار درآمد حاصل از فروش نفت خام ایران افزایش یافته، اظهار داشت: این افزایش درآمد از محل توافق بین کشورهای عضو اوپک بدست آمده است.

زمانی نیا با اشاره به اینکه برای ایجاد تعادل کامل بین عرضه و تقاضا در بازار نفت، مذاکرات ایران همچنان با کشورهای عضو اوپک ادامه دارد، بیان کرد: هم اکنون با افزایش ظرفیت تولید نفت ایران به حدود سه میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه عملا قدرت چانه زنی ایران هم در اوپک افزایش یافته است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ