کد خبر: ۴۴۴۲۷
۰:۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵

نظر کارگزار بورس درباره آینده شاخص بورس و وضعیت 3 صنعت مهم
در گفت وگو با بورس پرس اعلام شد:

نظر کارگزار بورس درباره آینده شاخص بورس و وضعیت 3 صنعت مهم

یک کارگزار بورس با اعلام نظر در مورد آینده بازار سهام و شاخص بورس در دو مقطع زمانی پایان سال و قبل از انتخابات ریاست جمهوری ، وضعیت سه صنعت فلزی ، خودرو و بانکی را پیش بینی کرد.

حسنعلی بشارت احسانی مدیرعامل کارگزاری توسعه سرمایه دنیا  در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، اظهار داشت: به نظر نمی رسد وضعیت بازار سرمایه تا زمان انتخابات و در مدت باقی مانده از سال جاری تغییر خاصی تجربه کند.

وی با اشاره به اینکه نمی توان مثبت یا منفی بودن شاخص بورس را تا پایان سال پیش بینی کرد، افزود: احتمال افت و خیز 500 واحدی شاخص وجود دارد اما حدس این مسأله که بازار سرمایه در این مدت رشد مثبت خواهد داشت یا منفی و این اعداد و ارقام احتمالی به کدام وضعیت تعلق می گیرد دشوار است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گمان می رود قیمت جهانی فلزات در حال رشد باشد، انتظار می رود صنایع فلزی وضعیت مساعدتری نسبت به دیگر صنایع داشته باشند و رشد مثبتی را تا پایان سال و سال آینده تجربه کنند.

این کارگزار در خصوص وضعیت گروه خودرو گفت: نمی توان با قطعیت در مورد این صنعت صحبت کرد. باید منتظر روشن شدن کامل وضعیت قرارداد آنها بود، اما احتمال می رود دو شرکت ایران خودرو و سایپا در صورت حمایت؛ با درصدی رشد همراه باشند.

بشارت احسانی با اشاره به وضعیت نامطلوب بانک ها، ادامه داد: با توجه به نامساعد بودن اوضاع بانک ها به نظر می رسد این گروه همچنان با افت شاخص در بازار حضور داشته باشند. همچنین با باز شدن سایر نمادهای بانکی گمان می رود باز هم شاخص افول کرده و منفی شود.

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی دولت کنترل تورم است، گفت: نمی توان طبق روال گذشته به تحول مثبت بازار در زمان انتخابات امیدوار بود زیرا با توجه به هدف دولت مبنی بر نگه داشتن نرخ تورم زیر 10 درصد و همچنین نبود منابع کافی و کسری بودجه و عدم توجه به طرح های عمرانی ، انتظار جهش و تغییر مثبت بازار محتمل به نظر نمی رسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ