کد خبر: ۴۴۴۳۳
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴

رشد ٣٢ درصدی صندوق بازنشستگی طی سه سال/٥٠ درصد شرکت‌ها بورسی شدند

رشد ٣٢ درصدی صندوق بازنشستگی طی سه سال/٥٠ درصد شرکت‌ها بورسی شدند

رییس صندوق بازنشستگی کشوری از رشد ٣٢ درصدی پس از ساماندهی ٥ هلدینگ زیر مجموعه این صندوق خبر داد و گفت: ٥٠ درصد شرکت ها، وارد بورس شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اقتصاد آنلاین، محمود اسلامیان در حاشیه نمایشگاه صندوق های بازنشستگی پیشران توسعه ملی با اشاره به اینکه صندوق های بازنشستگی در همه دنیا نقش عمده ای در توسعه اقتصادی دارند، گفت:طی سه سال گذشته 5 هلدینگ تخصصی راساماندهی کرده و از آن پس شاهد رشد ٣٢ درصدی بودیم.

وی با اشاره به اینکه سود شرکت ها در سال ٩٢، ٨٠٠ میلیارد تومان بود، افزود:این میزان در سال گذشته به ١٥٠٠میلیارد تومان افزایش یافت.

رییس صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد:سرمایه ای که دراختیار صندوق های بازنشستگی است باید با شفافیت اداره شود و بهره وری بالایی داشته باشد تا بتواند بخشی از تعهدی که صندوق ها نسبت به بازنشستگان دارند ایفا کنند.در همین راستا قراردادی را با شرکت های توانمند داخلی منعقد کردیم.

اسلامیان با توجه به اینکه تعدادی از شرکت های صندوق هنوز در بورس حضور ندارند،ادامه داد: به همین منظور سازمان،هلدینگ ها را موظف به ورود واحدها در بورس کرد.

وی تصریح کرد: در ماه گذشته حداقل ۳ شرکت به بورس رفتند.  باید تلاش کنیم شرکت ملی نفتکش ایران که مقدمات کار آن ظرف یک سال گذشته انجام شده هم وارد بورس شود تا کمک کند شفافیت لازم در اداره صندوق ها به صورت پایدار و نه سلیقه ای اعمال شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: یکی از امتیازات ورود شرکت ها به بورس، کمک به شفافیت مالی آنها است. پیگیر ارائه شرکت های موفق در بورس در بورس برخی کشورهای منطقه هستیم.

اسلامیان گفت: حدودا ۴۵ شرکت مدیریتی وجود دارد که در برخی شرکت های دیگر سهامدار هستند.همچنین یک سامانه تحت عنوان DI به کمک متخصصین داخلی طراحی شده که احتمال می رود از اوایل سال آینده به تدریج شرکت های صندوق تحت پوشش این سیستم قرار گیرند.

وی افزود: این سیستم به مدیران صندوق کمک می کند تا کنترل لازم بر منابع انسانی، مالی و بهره وری شرکت ها را داشته باشند و به صورت منطقی شرکت ها را هدایت کنند.

رییس صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به ورود ٥٠ درصد از شرکت های این سازمان به بورس،در خصوص شرکت کفش ملی بیان کرد:کفش ملی برای اکثر مردم ایران خاطره انگیز است که اوایل انقلاب مصادره شد و مشکلاتی داشت.

اسلامیان تاکید کرد:انتقال فناوری از طریق گروه های طراحی معتبر دنیا انجام و با توجه به سلیقه مردم سعی شده از بازار به تولید برسیم.

وی با اشاره به اینکه طی دو دهه گذشته مسیر کفش ملی از تولید به بازار بوده، ادامه داد: با هدف تامین کفش برای طبقات مختلف جامعه،بازاریابی دقیقی بوسیله مشاورین داخلی و خارجی انجام شد که در نهایت شاهد تغییر کفش ملی از لحاظ محتوا و شکل خواهیم بود.

این مقام مسئول به موضوع عیدی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: هدف این است که حقوق اسفند ماه و عیدی را حتی برای یک روز هم زودتر پرداخت کنیم  ولی اکثر سازمان های کشور امسال با کسری اعتبار مواجه هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ