کد خبر: ۴۴۴۸۹
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶

آینده خودروسازان جهانی در ایران با مواضع ترامپ/ خوشحالی پژو از تشدید فشار
گزارش رویترز از:

آینده خودروسازان جهانی در ایران با مواضع ترامپ/ خوشحالی پژو از تشدید فشار

در برابر پیش بینی رشد 8 درصدی صعنت خودرو ایران تا 2024، مواضع ضد ایرانی ترامپ موجب خوشحالی خودرو سازان فرانسوی مانند پژو،احتیاط آلمانی ها و انصراف شرکتهای آمریکایی مانند جنرال موتورز شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ژان کریستوف کومارد مدیر ارشد پژو سیتروئن فرانسه گفت: این شرکت فعالیت های سرمایه گذاری و تولیدی خود در ایران را در مواجهه با تشدید مواضع سرسختانه آمریکا در قبال تهران پس از روی کار آمدن دولت ترامپ که می تواند مزیتی برای این شرکت باشد، ادامه می دهد.

وی افزود: این شرکت که قرار است طی ماه های آینده تولید مشترک در ایران را با همکاری ایران خودرو مجددا آغاز کند، در حال آماده شدن برای سرمایه گذاری بیش از 100 میلیون یوویی (106 میلیون دلاری) در یک کارخانه جدید تولید خودروهای برند سیتروئن با همکاری شرکت سایپا است.

بر اساس آمارهای موسسه آی اچ اس، پژو که پس از لغو تحریم های غرب در سال گذشته به ایران بازگشت، در همین مدت کوتاه توانسته عنوان پرفروش ترین برند در بازار خودروی ایران را پس بگیرد و 32 درصد از سهم بازار را از آن خود کند.

این شرکت در ژوئن سال گذشته یک قرارداد 400 میلیون یورویی برای تولید پژو در ایران به امضا رساند و یک ماه بعد نیز یک قرارداد 300 میلیون یورویی برای تولید سیتروئن در این کشور امضا کرد.

کومارد در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: افزایش فشارها از سوی واشنگتن احتمالا موجب تداوم پیشتازی پژو سیتروئن خواهد شد زیرا شرکت های رقیب از ورود مجدد به ایران خودداری می کنند.

وی افزود: این فرصتی است تا فعالیت ها را سرعت ببخشیم. کار کردن در ایران برای شرکت های آمریکایی سخت تر هم خواهد شد. این کاملا واضح است. ما در بازار ایران صف شکن بوده ایم و قصد داریم این کار را ادامه دهیم.

شرکت جنرال موتورز و دیگر برندهای آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی قبل از پیروزی انقلاب حضوری پررنگ در بازار ایران داشتند. دیگر شرکت های خودروسازی غربی و ژاپنی که به دلیل تحریم ها در بازار ایران حضور نداشتند، اکنون پتانسیل بازار این کشور را برای حضور موثرتر بالا می بینند.

موسسه آی اچ اس انتظار دارد بازار خودروی ایران در سال جاری با 8 درصد رشد به 1.35 میلیون و تا سال 2024 نیز به 1.8 میلیون دستگاه برسد.

شرکت های خودروساز آلمانی (فولکس واگن، دایملر، بی ام و) نیز بر خلاف شرکت های فرانسوی  احتمالا با احتیاط بیشتری در قبال بازار ایران عمل می کنند، زیرا دارای فروش و تولید بالایی در آمریکا هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ