کد خبر: ۴۴۴۹۴
۱۶:۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶

تولید 75 میلیون تنی سنگ آهن، دو برابر می شود
وزیر صنعت:

تولید 75 میلیون تنی سنگ آهن، دو برابر می شود

وزیر صنعت با اشاره به رشد 10 درصدی تولید فولاد ایران در برابر رشد یک درصدی جهان، از برنامه افزایش تولید دو برابری سنگ آهن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نعمت‌زاده در همایش فولاد و معدن گفت: طبق طرح جامع، تولید فولاد باید تا سال 1404 به 55 میلیون تن برسد. در این میان بعداز مطالعه 2.5 ساله، بازنگری‌ها بر اساس شرایط جهانی ادامه دارد.  این در حالی است که در برابر رشد حدود یک درصدی تولید فولاد در جهان ، تولید فولاد ایران با 10 درصد رشد روبرو شده است.

وی با بیان اینکه تولید سنگ‌آهناز 62 به 75 میلیون تن رسیده از هدف‌گذاری‌ افزایش تولید دو برابری این محصول خبر داد و گفت: درحالی ظرفیت تولید کنستانتره نسبت به سال 92 با رشد 60 درصدی به 45 میلیون تن رسیده که تمرکز وزارت صنعت ابتدا این محصول و سپس گندله است و تا دو ماه دیگر کمبودهای موجود برطرف خواهد شد.

به گفته این وزیر تولید آهن اسفنجی از 19 به 27 میلیون تن ، شمش از 24 به 31 میلیون تن و نورد از 31 به 37 میلیون تن رسیده است.

نعمت‌زاده ادامه داد: تمرکز بخش معدن به سمت اکتشاف رفته و فعالیت گسترده‌ای شده است. درحالی که برخی گله مند هستند که اینها بلندپروازی است باید حرکت محصولات معدنی را به سمت ارزش افزوده پیش ببریم. یقین داریم معادن برای بهره برداری ظرفیت بسیاری با گسترش فعالیت‌های اکتشافی دارند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ