کد خبر: ۴۴۵۱۸
۱۴:۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷

سقوط قیمت سهام توشیبا و استعفا رئیس هیات مدیره
پس از زیان‌ 6.3 میلیارد دلاری و گزارش های مالی ساختگی:

سقوط قیمت سهام توشیبا و استعفا رئیس هیات مدیره

رئیس هیات مدیره توشیبا پس از زیان‌ بزرگ هسته‌ای 6.3 میلیارد دلاری و تهیه گزارش های ساختگی و پنهان کردن زیان ها، استعفا کرد و قیمت سهام این شرکت معروف جهانی امروز 8 درصد سقوط کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت توشیبای ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد: شیگه نوری شیگا رئیس هیات مدیره این شرکت به علت زیان های بزرگ بر اثر معاملات هسته ای از سمت خود استعفا کرد اما همچنان ریاست اجرایی را در اختیار خواهد داشت.

میزان خسارات وارده در تجارت هسته ای به توشیبا نزدیک به 6.3 میلیارد دلار است.

خسارات سنگین توشیبا بعد از تجارت در بخش انرژی اتمی از جمله با شرکت آمریکایی وستینگهاوس به شدت به چهره این شرکت لطمه زده و سهام آن امروز در ژاپن حدود 8 درصد سقوط کرد.

این شرکت در سال میلادی گذشته ، سقوط 1.7 میلیارد دلاری داشته اما ابراز امیدواری کرده از شروع سال مالی جدید ( ماه مارس ) به شرایط مطلوب باز می گردد.

برخی از مسئولان شرکت از جمله رئیس مستعفی هیات مدیره متهم هستند که این شرکت در موارد مالی گزارش های ساختگی ارایه کرده و زیان های خود را پنهان می کرده است.

تجارت هسته ای در ژاپن بویژه پس از بروز سونامی و زمین لرزه در سال ۲۰۱۱ و فاجعه اتمی در نیروگاه فوکوشیما روند نزولی داشته است.توشیبا از سال ها پیش سهام شرکت وسیتنگهاوس را خریداری کرد و در زمینه انرژی اتمی تجارت خود را آغاز کرد اما همکاری دو شرکت ژاپنی و آمریکایی زیان سنگینی برای این شرکت ژاپنی به همراه داشته است.

بحران مالی این شرکت که در نتیجه افزایش هزینه ها در صنعت هسته ای تشدید شده، ممکن است باعث شود تا توشیبا فعالیت های خود را در طرح های تاسیسات اتمی در سراسر جهان از جمله در آمریکا و انگلیس کاهش دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
3
0
پاسخ
در کشور ما در روز روش رییس بانک مرکزی بعد از 6 ماه بستن نماد بانکهاسپس با 40درصد کاهش قیمت نماد بانک باز میشود و مسئولین بانکها به هم دیگر و به رییس بانک مرکزی تبریگ می گویند اصلا استعفا معنی ندارد!!!!

ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ