کد خبر: ۴۴۵۳۹
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹

انتقادات پورابراهیمی از سازمان حسابرسی و تضاد منافع/ تدوین قانون حسابرسی

انتقادات پورابراهیمی از سازمان حسابرسی و تضاد منافع/ تدوین قانون حسابرسی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس باطرح انتقاداتی از سازمان حسابرسی،انجام همزمان حسابرسی و تدوین استانداردهای حرفه‌ای توسط این نهاد را تضاد منافع دانست و از تدوین قانون جامع حسابرسی و حسابداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پور ابراهیمی که در اولین همایش حسابرسی و نظارت مالی در ایران در دانشگاه فردوسی مشهد سخنرانی می کرد، با اشاره به وجود مشکلات جدی در بخش حسابرسی دولتی، اظهار داشت: درحالی سؤال‌هایی چون چگونگی نظارت بر سازمان حسابرسی و استقلال آن مطرح است که انجام همزمان حسابرسی و تدوین استانداردهای حرفه‌ای، نشان از تضاد منافع دارد و باید این دو حوزه از تفکیک شود.

وی ادامه داد: در حالی افشای حقوق مدیران از استانداردهای حسابداری ایران حذف شده که سازمانی که مدیران آن خودشان نجومی‌بگیر بودند چه‌گونه می‌توانستند جلوی حقوق نجومی را بگیرند.

این مقام مسئول افزود:در بحث حسابرسی بانک‌های دولتی، مشکلات جدی وجود داشت، ولی به جای سازمان حسابرسی ، بانک مرکزی شفاف‌سازی کرد. در حسابرسی بخش خصوصی هم مشکلاتی وجود دارد و مدیران دولتی، بدون آزمون و صلاحیت حسابدار رسمی شده‌اند. از سوی دیگر جا دارد به جای مؤسسات حسابرسی متعدد و خارج از طرفیت ، موسساتی بزرگ تشکیل شوند.

پورابراهیمی متعارف بودن حق‌الزحمه‌ حسابرسی، تقویت نظارت حرفه‌ای و کنترل کیفیت جامعه حسابداران رسمی بر اعضا و تنبیه مدیران و حسابرسان را از دیگر الزامات دانست، گفت: درحالی متاسفانه رتبه‌ های فساد و پول‌شویی ایران بشتر شده و زیبنده‌ کشورمان نیست که مجلس با قدرت به دنبال افشا و شفاف‌سازی در مواردی چون حقوق مدیران و اطلاعات نهادهای شبه‌دولتی است.

به گفته وی این موارد با قانون نظام جامع حسابرسی و حسابداری که در کمیسیون اقتصادی با همکاری جامعه‌ حسابداران رسمی ایران در دست تدوین است برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ