کد خبر: ۴۴۵۶۸
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰

مذاکره با هند برای تولید ریل پیشرفته با فاینانس در ذوب‌آهن
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن اعلام کرد:

مذاکره با هند برای تولید ریل پیشرفته با فاینانس در ذوب‌آهن

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با اشاره به مذاکرات با هند از تولید ریل پیشرفته ملی با فاینانس در ذوب‌آهن اصفهان خبر داد و گفت:‌ تولید ریل ملی از ۲ ماه آینده با فاینانس اولیه ۱۰۰ میلیون دلاری آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جبارعلی ذاکری با اشاره به پیگیری‌ها برای استفاده از ریل ملی در پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقل به تسنیم گفت: ظرف چند ماه گذشته دولت و  وزارت راه مذاکرات مستمری را با هندی‌ها برای تامین فاینانس ریل تولیدی ذوب‌آهن انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: براین اساس مذاکراتی که به نتیجه رسیده، هند شمش مورد نیاز تولید ریلی ملی را در ذوب‌آهن اصفهان و از محل منابع فاینانس تامین می‌کند که به این ترتیب ریل UIC60 با کیفیت برای اولین‌بار در کشور تولید می‌شود.

این مقام مسئول با بیان این‌که در فرایند تولید ریل از شمش نیز دولت منابع مورد نیاز را از طریق فاینانس متقبل شده‌اند، افزود: در مرحله اول 100 هزار تن ریل مطابق توافق با تامین مالی بانک مرکزی هند و یکی از بانک‌های ایرانی تولید می‌شود.

ذاکری با بیان این‌که حُسن توافق با هندی‌ها در این است که بدون پرداخت نقدینگی از اعتبارات این کشور برای تولید ریلی ملی استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: کارخانه ذوب‌آهن اصفهان برای تولید ریل خود را تجهیز کرده که امیدواریم کیفیت تولید ریلی داخلی قابل قبول باشد چرا که هنوز تولیدات داخلی آزمایش نشده‌اند.

وی انتقال فناوری تولید ریلی را یکی دیگر از مزیت‌های توافق با هندی‌ ها اعلام کرد و گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده تولید ریل ملی از 2 ماه آینده آغاز می‌شود.مبلغ فاینانس تامین شده از سوی دولت هند برای تولید ریلی ملی در مرحله اول 100 میلیون دلار است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ