کد خبر: ۴۴۶۱۶
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱

تمایل فنلاند به توسعه همکاری در بخش انرژی و معدن

تمایل فنلاند به توسعه همکاری در بخش انرژی و معدن

معاون وزیر اقتصاد فنلاند با اشاره به اینکه این کشور علاقه مند به همکاری در بخش های انرژی و معدن با ایران است، گفت: قصد داریم تا در بخش زمین شناسی همکاری بیشتری با ایران داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر،پتری پلتونن (Petri Peltonen) در همایش آشنایی با فرصت‌های همکاری معدنی ایران و فنلاند با اشاره به اینکه ۱۰ شرکت خوب و مؤسسات پژوهشی فنلاند در هیأت اقتصادی، وی را همراهی می‌کنند، گفت: زمینه فعالیت و همکاری بین ایران و فنلاند زیاد است و از نظر جغرافیایی فقط یک کشور روسیه در بین ما دو کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه فاصله زیادی بین ما نیست، افزود: هدف ما از این سفر این است که تفاهم بیشتری با ایران داشته باشیم. ما کشوری سیاسی نیستیم و می‌خواهیم شراکت خوبی را در ایران و دیگر کشورها داشته باشیم.

معاون وزیر اقتصاد فنلاند هدف از سفر این هیات به ایران را ارتباط بیشتر شرکت‌های دو کشور دانست و اظهار داشت: ما در دو بخش معدن و انرژی تمایل زیادی داریم تا با شرکت‌های ایرانی همکاری داشته باشیم، بنابراین دو کشور مصمم هستند تا روابط را بیش از گذشته توسعه دهند.

پلتونن با اشاره به اینکه در زمینه پژوهش، زمینه‌های همکاری‌ زیادی بین دو کشور وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه یکی از بهترین سازمان‌های زمین‌شناسی در کشور فنلاند قرار دارد علاقه‌مندیم تا در این بخش فعالیت‌های بیشتری را در ایران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این کشور از نظر فناوری معدن در بخش بالایی قرار دارد، تصریح کرد: شرکت‌های فنلاندی در مهندسی مشاور خیلی فعال هستند و فناوری‌هایی دارند که می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد بنابراین زمینه‌های همکاری بسیار زیاد است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ