کد خبر: ۴۴۶۳۶
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲

شبکه‌های اجتماعی چینی ها برای صدور ویزای آمریکا کنترل می شود

شبکه‌های اجتماعی چینی ها برای صدور ویزای آمریکا کنترل می شود

ماموران کنترل مرزی آمریکا از این پس خواهان افشای داوطلبانه اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی مسافران چینی برای صدور ویزا هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ورج، مسافران چینی در زمان درخواست ورود به کشور آمریکا می‌توانند اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربری خود را افشا کنند، هر چند این امر هنوز داوطلبانه است. این تغییرات در سیستم اعطای الکترونیک ویزای دولت آمریکا اعمال می شود تا چینی ها اطلاعات مذکور را ثبت کنند.

بر اساس طرح مذکور وزارت امنیت داخلی آمریکا سوال زیر را به سیستم دریافت ویزای الکترونیک می افزاید: لطفا اطلاعات مربوط به حضور آنلاین خود را در شبکه های اجتماعی اضافه کنید.

در ادامه این سوال تصریح شده پاسخ به آن انتخابی است، اما به فرایند بررسی درخواست های صدور ویزای ورود به آمریکا کمک خواهد کرد. این طرح بر سرنوشت ویزاهای درخواستی 3.6 میلیون نفر متقاضی چینی تاثیر خواهد گذاشت.

پیش از این اخباری منتشر شده بود دال بر اینکه دولت آمریکا قصد دارد طرح مشابهی را برای اعطای ویزا  به شهروندان کانادا و برخی کشورهای اروپایی اجرا کند.

این اخبار باعث اعتراض و واکنش تند گروه های مدافع حریم شخصی در کشورهای مذکور شده که می گویند دولت آمریکا از این طریق جاسوسی از شهروندان و کاربران اینترنت را بیشتر خواهد کرد. همچنین این نگرانی وجود دارد که در آینده افشای اطلاعات مذکور برای ورود به آمریکا اجباری شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ