کد خبر: ۴۴۶۵۰
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲

بورس تهران بازارگردانی الگوریتمی را راه اندازی کرد
برای سایپا و گل گهر:

بورس تهران بازارگردانی الگوریتمی را راه اندازی کرد

بازار گردانی الگوریتمی در بورس تهران از دیروز برای سایپا و گل گهر راه اندازی شد تا از این پس شیوه نوینی در این رویه اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی معاملات الگوریتمی (Algorithmic trading) از سال ها پیش در بازارهای سهام دنیا بکار گرفته شده که در این روش ، سفارش‌های خرید و فروش اوراق بهادار بدون دخالت انسان و براساس برنامه‌های کامپیوتری و در نظر گرفتن مواردی چون زمان، قیمت و حجم و...  انجام می شود و موجب سهولت فعالان حقیقی و حقوقی بازار مانند صندوق‌های بازنشستگی و سرمایه‌گذاری شده است.

بر همین اساس از دیروز بازارگردانی الگوریتمی در بورس تهران توسط تامین سرمایه امید برای دو اوراق سایپا و گل گهر راه اندازی شد.

حبیب رضا حدادی مدیرعامل تامین سرمایه امید گفت: استفاده از دانش انسانی در راستای تحلیل و ایجاد استراتژی ، طراحی مدل های معاملاتی، کاهش خطاهای سیستم معاملاتی و واگذاری سامانه معاملات به ماشین در راستای نقدشوندگی و کم کردن خطا از مزیت های بازارگردانی الگوریتمی است. 

علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس تهران هم بازارگردانی الگوریتمی را جزو نوآوری های بازار سرمایه دانست و گفت: بازارگردانی به روش الگوریتمی جزو نوآوری های بازار سرمایه محسوب می شود و بورس تهران از چنین موضوعاتی استقبال می کند.

وی افزود: معاملات بازارگردانی تاکنون به طور حرفه ای شکل نگرفته و بازارگردانی ها بیشتر بر مبنای بازارسازی و حمایتی صورت گرفته است. انجام این امر با پشتیبانی فناوری از طریق نرم افزارها و بدون دخالت نیروی انسانی باعث اطمینان بخشی به سهامدار جزء و افزایش نقدشوندگی خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ