کد خبر: ۴۴۷۰۵
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۴

مشکلات حق تقدم پارس خودرو و جلسه با مدیران سایپا
معاون بورس تهران اعلام کرد:

مشکلات حق تقدم پارس خودرو و جلسه با مدیران سایپا

معاون بورس تهران با اعلام مشکلات مربوط به حق تقدم پارس خودرو از برنامه جلسه با مدیران سایپا خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صحرایی درباره تعیین تکلیف حق تقدم شرکت پارس خودرو به ایرنا گفت: در جلسه با سهامدار عمده پارس خودرو ( شرکت سایپا)، راهکارهای عرضه به صورت عمده بررسی می شود.

وی افزود: مشکل عمده ای که درباره حق تقدم پارس خودرو وجود داشته و نارضایتی خریداران را ایجاد کرده، قیمت گران این حق تقدم ها و افت قیمت سهام پارس خودرو (خپارس) به زیر 100 تومان است به گونه ای که حتی دیروز قیمت سهام به حدود 91 تومان نیز افت کرد.

معاون بازار شرکت بورس تهران اضافه کرد: مساله بعد، تعیین تکلیف حق تقدم های فروش نرفته پارس خودرو است که شامل بیش از سه میلیارد حق تقدم، معادل 16 درصد کل سهام است که باید به صورت عمده به فروش برسد.

صحرایی با بیان اینکه حق تقدم های باقیمانده حراج نمی شود، ادامه داد: به سهامدار عمده اعلام کرده ایم حق تقدم های باقیمانده باید به صورت عمده و بلوکی به فروش برود که البته قیمت آن در ارزیابی ها تعیین خواهد شد.

وی اظهار داشت: مشکلی که در فروش عمده این حق تقدم ها وجود دارد این است که قیمت سهم اکنون حدود 91 تومان است، خریدار عمده باید مابه التفاوت نرخ حق تقدم ها با قیمت اسمی سهم (100 تومان) را پرداخت کند که برایش صرفه ندارد، زیرا می تواند بجای خرید بلوکی حق تقدم ها، سهام این شرکت را از بازار خریداری کند.بر این اساس قرار است در جلسه با سهامدار عمده، به این موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» حاجی | ساعت ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۴
11
0
پاسخ
سوال اگر 3 میلیارد از سهام خودشان رو می خواستند بلوکی بفروشند قیمت 101 تومن رو پایه اعلام می کردند(مانند حق 1 تومان به علاوه 100 ت واریزی ) همین یک سوال رو مدیران بورس و مدیران اقتصادی کشور اسلامی پاسخ دهند و ناظر بازار جواب دهد خیلی ها قانع می شوند حتی اگر ضرر کنند .دوستان به سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی هم گزارش دهید سوال اگر 3 میلیارد از سهام خودشان رو می خواستند بلوکی بفروشند قیمت 101 تومن رو پایه اعلام می کردند(مانند حق 1 تومان به علاوه 100 ت واریزی ) همین یک سوال رو مدیران بورس و مدیران اقتصادی کشور اسلامی پاسخ دهند و ناظر بازار جواب دهد خیلی ها قانع می شوند حتی اگر ضرر کنند .دوستان به سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی هم گزارش دهید اعلام به خبر گزاریها فراموش نشود /با سکوت ، ظلم می کنیم در حق خودمان سکوت در برابر هر ظلمی در شان ما ایرانی ها نیست متاسفانه عادتمان دادند در برابر ظلم ساکت بشینیم ظلم فقط مخصوص دوران شاه نبوده و نیست اشتباهمان همینجاست اسلام با ظلم میانه ای ندارد باید در برابر ظلم در کشور با تلاش بیشتر ایستادگی کرد برای اسلام واقعی گم شده امروز باید جنگید. شاید فکر کنید من این حق رو دارم اشتباه نکنیدباید از مظلوم دفاع کرد و خیانت در امانت و سوء استفاده از وکیل بودن چون می توانستند افزایش از تجدید روبرای معافیت در امسال و آورده رو در سال دیگر ثبت کنن
» حاجی | ساعت ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۴
13
0
پاسخ
تمام حقهای فعلی خرید نشده بلکه بیشترش مربوط به حق داران در زمان افزایش است حتی کارگران بیچاره خود خپارس و دیگر مجموعه ها با این که بگیم حق داران باید ضرر کنه حقه شان است خودمان را گول می زنیم من برای مبارزه با ظلم هر کاری از دستم برمیاد انجام می دهم می توانم که چند نفر رو همراه کنم خودم هم حق رو نداشته باشم ولی می توانم اینکار رو که انجام دهم بقیه اش توکل به خدا حتی در میدان هم نباشیم با افکار عمومی و جراید می شود جلوی ظلم هم ایستاد از این ابزار ارتباط جمعی باید استفاده شود کره رو ببینید که با همین افکار عمومی چه کار می کنند قطع شدن دست دزدان برای اسلامی شدن واقعی کشور یک ضرورت است خصوصا این دزدی خیانت در امانت و سوئ استفاده از قانون و وکالت باشد .
» محمد | ساعت ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۴
7
0
پاسخ
با تشکر از بورس پرس خواهشتا پیگیری کنین آیا توی بلزار میشود 17% سهام رو براحتی خریداری کرد؟ آیا قیمت دیروز بلوک بیمه پاسیان رو نمیشد از بازار به 50% قیمت بلوک از بازار خریداری کرد؟ مزیت بلوک 17% ومدیریتی همینه که باید قیمتش خیلی بالاتر از سهم باشه
» جواد | ساعت ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۴
7
0
پاسخ
یک شرکت بخواد 3 میلیارد سهم از خود بازار جمع کنه قیمت سهم به هزار تومان میرسه مگه خپارس روزانه چقدر سهم جابه جا میشه که یک شرکت سه میلیارد بتونه از خود بازار جمع کنه . خرید بلوکی برای شرکت ارزون تر از جمع کردن میشه.
من یه سوال دارم : همین دیروز شرکتی که بیمه پارسیان رو به صورت بلوکی خرید 280 میلیون سهم رو نمی تونست توی بازار با قیمت 180 تومان جمع کنه پس چرا از ایرانخودرو به صورت بلوکی روی 365 تومن خرید آیا عقل مدیرعامل اون شرکت نمیرسید که ارزون تر می تونه بخره ؟
نمونه دومش عقل شرکتی که چکاپا رو به صورت بلوک روی 350 خرید نمی رسید که می تونه سهام چکاپا رو در 270 بخره ؟؟؟؟
چرا بهونه های الکی میارید مستقیم بگید که می خوایم حق مردمو بکشیم بالا.
» مجید | ساعت ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۴
0
0
پاسخ
دزدی میلیاردها تومان از جیب سهامداران خرد بدون آنکه سازمانهای نظارتی اقدامی کنند. یک ب آبرویی کامل برای سازمان بورس. آقایان تا قبل از واگزاری این 3.7 میلیارد سهم ، قیمت سهم را زیر 100 تومان نگه داشته اند تا با کمترین مبلغ 3.7 میلیارد حق تقدم سهام پارسخودرو را صاحب شوند و هیج وجهی به سهامداران حقیقی که نتوانسته اند از حق تقدمهای خود استفاده کنند پرداخت نمایند. پس از خریدن این حق تقدمها به ثمن بخس ، قیمت سهم را افزایش خواهند داد یا بهتر است بگویم اجازه میدهند سهم روال طبیعی خود را طی کند که در این صورت میتوانند سهمهای مفت صاحب شده را به قیمتهایی بسیار بالاتر بفروشند.
حداقل از بورس پرس انتظار میرود با مصاحبه با کارشناسان مستقل ( و نه مسولین بورس که خود خطا کار هستند ) در این زمینه اطلاع رسانی کند و موجبات اعتماد بیشتر مخاطبان را فراهم سازد.

پاسخ:
» نجات | ساعت ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۴
0
0
پاسخ
با سلام ،شركت پارس خودرو پس از تصويب افزايش سرمايه ٢٣٦ درصدي با كمك عرضه هاي حقوقي و عدم شفافسازي توليد واقعي و سود حاصل از ان و بزرگنمايى غير واقعي هزينه هاي توليد سود عملياتي١٥ تومني را به ٣.٥ تومان كاهش داده و درنتيجه حق تقدمها ي پارس خودرو كه با قيمت ٨ تومن در بازار عرضه شد و تا١٢تومان قيمت خورد با عرضه هاي ابشاري حقوقي و نامه هاي عمدي به سهامداران به قيمت ٥.٥كاهش داد و بجاي ٢ ماه معامله طي٤٥ روز معاملات را بست والآن با كنترل شديد قيمت سهم در زير١٠٠ تومن و درست دو روز قبل از رونمايى قرارداد سيتروين كه شركت پارس خودرو داراي شراكت٥٠ درصدي با سيتروين در سايپا كاشان هستش و باعث ميشه قيمت سهم به قيمتهاي بسيار بالاتراز١٠٠ تومان رشد كنه ،حق تقدمها رو به قيمت ١تومان داره در٩اسفندحراج ميكنه كه اين نابودي و پايمال نمودن حقوق كليه سهامداران توسط مديريت سايپا هستش و خواسته ما سهامداران شفاف سازي گزارشات واقعي توليد و حراج ٣.٧ ميليارد حق تقدم سهامداران به صورت بلوك مديريتي در يك حراج واقعي ودرست پس از رونمايى قرارداد سيتروين و تاثير ان در قيمت سهم مي باشد لطفا نسبت به پخش موضوع در ان رسانه در جهت جلوگيري از تضييع حقوق مردم اطلاع رساني فرماييد با تشكر
» حق گرفتنیست | ساعت ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۴
0
0
پاسخ
:ما خواستار حراج بلوك حق تقدم پارس خودرو پس از آرائه گزارش شفاف ودرست توليد و هزينه ها و رونمايى قرارداد سيترو و تاثيرش در قيمت سهام پارس خودرو هستيم نه اينكه اول حقو مفت سايپا برداره بعد دوروز قرارداد سيتروين و گزارش تعديلو بده
» حق گرفتنیست | ساعت ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۴
0
0
پاسخ

با سلام
اينجانب يكي از سهامدارن جزء شركت پارس خودرو از ناظر محترم خواستار رسيدگي و اعلام و افشاي حقايق پشت پرده سهام حق تقدم هاي استفاده نشده آن شركت ميباشم.
با عنايت به اين موضوع كه سهامداره عمده شركت كه شركت سايپا ميباشد و به نظر اين طور ميرسد كه قصد خريد ١٦٪‏ سهام حق تقدم هاي باقيمانده را دارد با عرضه بيش از حد سهم اصلي را در اين دو ماه قيمت سهام پارس خودرو را پايين تر از قيمت اسمي هر سهم كه ١٠٠٠ ريال مي باشد نگهداشته تا سهام حق تقدم ها را به قيمت نازل از سهامدار جزء خريداري كرده و باعث ضرر و زيان سهامدارن جزء اين شركت شود لذا خواهشمند است نسبت به افشاي حقايق عطف به اين موضوع كه سهام ياد شده از ارزش ذاتي خيلي بيشتري نسبت به قيمت هاي گذاشته در حراج مي باشد، به دليل قرارداد هاي بسته شده شركت با شركاي خارجي و توليدات آن شركت و سوده بودن سهام پارس خودرو با توجه به تعديل ٤٠٠ درصدي سال ٩٦ را خواهشمند است نسبت به احقاق حق سهامدار جزء اقدامات لازم را مبذول فرمائيد.
با تشكر يك سهامدار جزء
» حق گرفتنیست | ساعت ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۴
0
0
پاسخ
. الان قیمت سهام خپارس 92 تومان روی تابلو هست. حالا اگر میخواستند یه بلوک 17 درصدی خپارس را بفروشند چگونه قیمت گذاری میشد. آیا کمتر 200 تومن بود؟ قیمت گذاری حق استفاده نشده بر این اساس باید محاسبه شود. نه براساس قیمت تابلو.
» سعید | ساعت ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۴
1
0
پاسخ
واقعا دزدی تو روز روشن؟؟؟؟ واقعا حروم خوری اینقدر؟؟؟
» هادی | ساعت ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۴
0
0
پاسخ
سلام باتشکر از معاون محترم بورس شما رابخدا یه فکر اساسی برای ما خپارسح ایها بکنید تمام سرمایه مون برباد رفت چه جوری اینها از گلوشون پایین میره من 1540000000 میلیون تومان سرمایه ام داره برباد میره یه فکری کنین.
» حاجی | ساعت ۲۳:۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۴
0
0
پاسخ

ببینید چطور مال خودشان را با ترفتد بازی با جملات خوب می فروشند ...سهم 20 ت و بدهی به سایپا 167 ت ...خکاوه رو در اصل بالای 180 می فروشند اونوقت مال دیگران را که امانت دستشان است که خود هم به ارزشش واقفند وحاضر نیستند حتی مدیریتش رو از دست دهند به 101 ت می فروشند خپارس کجا و خکاوه کجا ای رییس بورس شاپور خان و ای صحرایی و ناظران بورس آخرتتان را با شراکت در این فریب ودزدی از دست ندهید در روز که خواب هستید شاید در شب بیدار باشید هوشیار شوید
» نجات | ساعت ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۴
0
0
پاسخ
بسمه تعالي

رياست محترم بورس و اوراق بهادار

جناب آقاي شاپور محمدي

با سلام

موارد سه گانه زیر تخلفاتی است که توسط سهامدار عمده شرکت پارس خودرو(سایپا)در خصوص حراج حق تقدم های پارس خودرو رخ داده است.خواهشمند است پیگیری های لازم را در این رابطه مبذول فرمائيد.

۱.طبق قانون باید حق تقدم های استفاده نشده را حداقل 15روز پس از پایان دوره پذیره نویسی، بارعایت مفاد آیین نامه معاملات بورس، به عموم عرضه کنند.

۲.از آنجائیكه وقتی قیمت سهام پارس خودرو ۸۹۰ ریال بود حق تقدم ۷۸ریال قیمت خورد بنابراین قیمت پایه در معامله بلوکی باید حداقل ۷۸ریال باشد.وپایینتر از این قیمت به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

۳.حراج حق تقدم های پارس خودرو قبل از مجمع خکاشا
باتوجه به مالکیت ۵۰درصدی پارس خودرو در خکاشا و شراکتش باسیتروئن در سایپا کاشان شفاف سازی این قرارداد میتواند سهام شرکت پارس خودرو را دستخوش تغییرات بااهمیتی کند. لذا حراج حق تقدم های استفاده نشده باید پس از شفاف سازي این قرارداد و تاثیر آن برصورت های مالی پارس خودرو صورت بگيرد.چون مدیر عامل سایپا بارها و بارها شراکت سیتروئن و پارس خودرو را در خکاشا به عنوان بی نظیرترین قرارداد در تاریخ انقلاب اسلامی میداند،واز انجایی که این حق تقدم های استفاده نشده شامل ۱۷درصد شرکت پارس خودرو میباشد و قرار است به صورت عمده و بلوکی این حراج صورت بگیرد مطمئنا قیمت حراج شریک سیتروئن بسیار بالاتر از این قیمت ها خواهد بود.
لذا خواهشمند است نسبت به احقاق حقوق سهامدارن جزء كه آن سازمان محترم عهده دار اين مهم ميباشد اقدامات لازم را مبذول فرمائيد.
باتشکر
سهامداران پارس خودرو

- رونوشت رسانه هاي جمعي
https://t.me/joinchat/AAAAAD06jDx9j0DQ6bPx0A
» سید مهدی مطلبی کیا | ساعت ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۵
0
0
پاسخ
$خپارسح این متن را مطالعه و انتشار دهید و به دست فعالان و دوستانی که کانالهای تلگرام دارند برسانید با تشکر
هیچ کسی نمیتونه با قیمت زیر 100 تومان 16درصد از خپارس را بخره و بیاد تو هیئت مدیره شرکت . این یک معامله با ارزشه که خیلی از حقوقی ها به اون چشمداشت دارند و من مطمئن هستم بیش از 50 تومان هر حق ارزش واگذاری داره چون یک بلوک مدیرییتی می باشد. الان قیمت بیمه پارسیان 185 تومانه که فقط 9درصد اون توسط ایران خودرو به قیمت 365 تومان نزدیک به دوبرابر قیمت فروخته شد یا خگستر الان قیمتش 400 تومانه و ایران خودرو 16درصد شرکت را میخواهد700 تومان واگذار کند
پارس خودرو که یک شرکت بسیار با ارزشه و صاحب 49 درصد سایپا کاشانه و چند زیر محموعه ارزشمند داره اگر بلوک مدیریتی را دوبرابر قیمت فعلی سهم در نظر بگیریم به عدد 180 تومان میرسیم .حال خریدار بلوک حق تقدمها باید 100 تومان به حساب بریزد .مانده آن میشود 80 تومان برای هر حق تقدم در معامله بلوکی.
به نظر من هیچ شرکتی نمیتواند 16 درصد سهام خپارس را حتی در صف خرید خود سهام شرکت خریداری کند .شما فرض کنید چند روز باید مثلا یک حقوقی در صف خرید تقاضا بگذارد تا بتواند نزدیک 4 میلیارد از سهام خپارس را جمع کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سهمی که با 20 میلیون سهم صف خرید میشه به نظر من حتی تا قیمت 400 تومان هم نمیتونه جمع کنه چون در حال حاضر تعداد سهام آزاد شرکت زیر 2 میلیارد سهمه .
این یک معامله غیر منصفانس
از مظلوم دفاع کنید این وظیفه همه ی ماست
» رضا | ساعت ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۵
0
0
پاسخ
اگه واقعا مساله در میان نباشه میتونن اینا که این همه پز سرمایه گذار خارجی رو میدن این 16% بلوکو حتی مزایده بین المللی بزارن واقعا مفته 16% بهترین وبا کیفیت ترین شرکت خودرو ساز با سرمایه 615میلیون دلاری بامالکیت کلی زمین وبا مالکیت 50% مشارکت با سیتروئن با قیمت هر سهم 120تومن میشه 120 میلیون دلار خیلی گرونه؟؟؟؟؟؟؟؟
» رضا | ساعت ۱۴:۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۵
0
0
پاسخ
بسمه تعالی--ریاست محترم بورس و اوراق بهادار--جناب آقای شاپور محمدی--با سلام--موارد سه گانه زیر تخلفاتی است که توسط سهامدار عمده شرکت پارس خودرو(سایپا)رخ داده است.خواهشمند است پیگیری های لازم را در این رابطه انجام دهید.--1.طبق قانون باید حق تقدم های استفاده نشده را حداکثر 15روز پس از پایان دوره پذیره نویسی، بارعایت مفاد آیین نامه معاملات بورس، به عموم عرضه کنند.---2.از اونجایی که وقتی قیمت سهام پارس خودرو 89تومن بود حق تقدم 78ریال قیمت خورد بنابراین قیمت پایه در معامله بلوکی باید حداقل 78ریال باشد.وپایینتر از این قیمت به هیچ عنوان پذیرفته نیست.--3.حراج حق تقدم های پارس خودرو بعد از مجمع خکاشاباتوجه به مالکیت 50درصدی پارس خودرو در خکاشا و شراکتش باسیتروئن در سایپا کاشان شفاف سازی این قرارداد میتواند سهام شرکت پارس خودرو را دستخوش تغییرات بااهمیتی کند. لذا حراج حق تقدم های استفاده نشده باید پس از شفاف سازی این قرارداد و تاثیر آن برصورت های مالی پارس خودرو صورت بگیرد.چون مدیر عامل سایپا بارها و بارها شراکت سیتروئن و پارس خودرو را در خکاشا به عنوان بی نظیرترین قرارداد در تاریخ انقلاب اسلامی میداند.واز انجایی که این حق تقدم های استفاده نشده شامل 17درصد شرکت پارس خودرو میباشد و قرار است به صورت عمده و بلوکی این حراج صورت بگیرد مطمئنا قیمت حراج شریک سیتروئن بسیار بالاتر از این قیمت ها خواهد بود. --باتشکر --سهامداران پارس خودرو
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ