کد خبر: ۴۴۷۱۱
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۴

سنگ آهن به بالاترین رقم 30 ماهه گذشته رسید/ روایت نمودارها از موج دوم صعود

سنگ آهن به بالاترین رقم 30 ماهه گذشته رسید/ روایت نمودارها از موج دوم صعود

قیمت سنگ آهن با رسیدن به بالاترین نرخ ۳۰ ماه گذشته ، رکورد زد و نمودارها از ۱۰ روز پیش دومین موج صعودی را نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مجله متال بولتن، نمودارهای قیمت سنگ آهن از حدود ۱۰ روز پیش دومین موج صعودی را به ثبت رساند و رشدی ۱۰ دلاری را تجربه کرد و اوج آن که روز آخر بهمن ماه رقم خورد قیمت کنسانتره سنگ آهن ۶۷ درصد فوب بندرعباس به ۸۵.۹ دلار رسید.

براساس این گزارش،قیمت سنگ آهن برای تحویل در بندر کینگدائو چین، با ۶.۵ درصد افزایش در روز دوشنبه به ۹۲دلار و ۲۳ سنت در هر تن افزایش یافت.

به گزارش وب سایت Nikkei Asian Review قیمت جهانی سنگ آهن امسال به دلیل افزایش تقاضای چین به طور قابل توجهی رشد پیدا کرد و قیمت سنگ آهن استرالیا به عنوان یک شاخص بین المللی، به بیش از ۹۰ دلار در هر تن رسید که این قیمت معادل دو برابر سال گذشته است.

وب سایت ماینینگ نیز گزارش داد: قیمت سنگ آهن به بالاترین نرخ ۳۰ ماه گذشته رسید. همچنین قیمت واردات سنگ آهن ۶۲ درصد با ۲.۷ درصد رشد در روز گذشته به ۹۲ دلار و ۷ سنت در هر تن رسید که بالاترین میزان از اواسط آگوست ۲۰۱۴ بوده و می توان گفت قیمت این ماده معدنی از ابتدای سال ۲۰۱۷ تا کنون ۱۶ درصد افزایش یافته است.

واردات سنگ آهن چین در سال ۲۰۱۷ به رشد خود ادامه می دهد و طبق آمار منتشر شده، در ماه ژانویه ۲۰۱۷ این میزان با رشد ۱۲ درصدی به ۹۲ میلیون تن افزایش یافت.

به دنبال واردات یک میلیارد و ۲۴ میلیون تنی سنگ آهن توسط چین در سال ۲۰۱۶ میزان واردات سنگ آهن این کشور در ماه ژانویه شاهد رشدی ۱۱.۹ درصدی بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» رحيم صرافان | ساعت ۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۵
0
0
پاسخ
با سلام و ارزوي سلامتي و سعادت همه بورس پرسيها قيمت سنگ اهن بالاترين ٣٠ ماه گذشته ولي روز و حال شركت هاي سنگ اهن اينجا را مشاهده كنيد در چه وضع فلاكت باري با داشتن ده ها پروژه توسعه و از ان مهمتر كليه صنعت معدن و پتروشيمي كه ميتوانند تا ١٠٠ ميليارد ارز اوري براي مملكت داشته باشند و باز از همه مهمتر ايجاد اشتغال كه مورد نظر همه مسئولين دلسوز مملكت قرار دارد همه و همه بخاطر نداشتن گذشت ٥٠٠ ميليون دلار كه شامل خوراك پتروشيمي حقوق مالكانه معادن و مثال ديگر فروختن خاك روي كه انهم در بالاترين قيمت٢٠ سال گذشته قرار دارد ولي سود ٧٠-٧٥ درصد مربوط به فروشنده خاك و ٢٠-٢٥ درصد به شركتهاي اين صنعت كه هم پروژه هاي توسعه و هم تلاش در خام نفروختن دارند تعلق ميگيرد وظيفه دولتها كمك به كليه صنايع در زمان بحران است بخصوص براي مملكت ما الويت صنايع ارز اور قرار دارند با تشكر فراوان خداوند نگهدارتان
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ