کد خبر: ۴۴۷۵۳
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۷

وزیر اقتصاد آثار استفاده از IFRS را اعلام کرد

وزیر اقتصاد آثار استفاده از IFRS را اعلام کرد

وزیر اقتصاد با بیان اینکه سال 95 نقطه عطفی در رعایت استاندارد گزارشگری مالی توسط شرکت های تحت نظارت سازمان بورس و اقتصاد ملی است، آثار استفاده از IFRS را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی طیب‌نیا در همایش استاندارد بین‌المللی گزارشگری مالی و نقش آن در ارتقای شفافیت بازار مالی که امروز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد ، گفت: سال 95 نقطه عطفی برای رعایت استاندارد گزارشگری مالی است که طی آن همه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و بیمه های ثبت‌شده نزد سازمان بورس به همراه شرکت‌های دارای سال مالی اول 95 ، ملزم به رعایت آن شدند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بورسی مهمترین شرکت‌های بازارهای مالی و اقتصاد هستند و با شفاف‌سازی صورت‌های مالی، نقش مهمی در نظام اقتصادی دارند، ادامه داد: هدف اصلی اقتصاد مقاومتی دستیابی به رشد اقتصادی پایدار با تکیه بر درون‌زایی و برون‌نگری است. در این میان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی به مواردی مانند برقراری ثبات، تثبیت قوانین و مقررات ، فضای کسب و کار وارایه صورت های مالی براساس استانداردهای جهانی نیاز است.

این مقام مسئول با بیان اینکه استفاده از استانداردهای جهانی در گزارشگری مالی موجب شفافیت و استفاده از زبان مشترک جهانی می‌شود، ادامه داد: در این صورت می توان شاهد ارتقای کارایی، افزایش سرمایه‌گذاری و آشکارسازی وضعیت بنگاه‌ها و کمک به دستگاه‌های ناظر برای رصد و کنترل بود. 

به گفته طیب نیا با توجه به ارتباط نزدیک بین رشد اقتصادی و توسعه صادرات و همچنین صادرات و سرمایه گذاری خارجی، امکان دسترسی به رشد پایدار بدون استفاده از ظرفیت های بین المللی منتفی است. بنابراین باید با وضع قوانین و مقررات کارآمد ، حمایت های لازم از سرمایه گذاران خارجی انجام شود.

وی افزود:سرمایه گذار خارجی باید دارای امکان مقایسه موقعیت های هر بنگاه با شرایط مشابه در عرصه بین المللی باشد و در این میان استفاده از IFRS نقش مهمی داشته و می تواند به ارتقای کارایی در سرمایه گذاری و اقتصاد ملی منجر شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ