کد خبر: ۴۴۷۵۴
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۷

شهرداری ها 5 هزار میلیارد اوراق منتشر می کنند/اجازه دولت برای انتشار
با مصوبه امروز مجلس:

شهرداری ها 5 هزار میلیارد اوراق منتشر می کنند/اجازه دولت برای انتشار "اخزا"

مجلس مجوز انتشار 5 هزار میلیارد تومان اواق مشارکت و صکوک را به شهرداری ها داد و مقرر کرد دولت بتواند اسناد خزانه اسلامی با سررسید 3 ‌ساله صادر کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان جلسه امروزر مجلس ، بررسی لایحه بودجه سال 96 ادامه یافت و بند ج تبصره 5 تصویب شد.

به این ترتیب، اوراق فروش‌ نرفته طرح های بندهای (الف) و (ب) این تبصره، قابل واگذاری به پیمانکاران، مشاوران و تأمین ‌کنندگان تجهیزات همان طرح ها است.

همچنین طبق بند (د) تبصره 5 ، شهرداری ‌ها و سازمان ‌های وابسته اجازه دارند ‌بطور مشترک یا انفرادی با رعایت قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و با تأیید وزارت کشور (سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تا سقف پنجاه هزار میلیارد (50.000.000.000.000) ریال اوراق مشارکت و صکوک اسلامی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط شهرداری‌ها منتشر کنند.

هنمچنین براساس بند ه‍ تبصره 5 ، دولت مجاز است اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید را با سررسید تا سه ‌سال به‌ صورت بی‌نام و یا بانام، صادر کند. اسناد مزبور از پرداخت هرگونه مالیات معاف است و به ‌عنوان ابزار مالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار ایران محسوب شده و با امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی صادر می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ