کد خبر: ۴۴۷۸۵
۱۳:۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۸

تبعات مثبت و منفی انتشار اوراق قرضه در بودجه 96
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

تبعات مثبت و منفی انتشار اوراق قرضه در بودجه 96

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هزینه های فرصت و نگهداری پروژه های نیمه تمام به اندازه ای سنگین است که انتشار اوراق قرضه را در مقطع زمانی فعلی توجیه می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، معصومه آقاپور علیشاهی در خصوص میزان بالای اوراق قرضه در لایحه بودجه 96 کل کشور به خانه ملت گفت: پیش بینی کسب درآمد دولت از راهکار انتشار بالای اوراق قرضه بیانگر این است شرایط اقتصادی و درآمدی دولت مطلوب نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت با کسری بودجه روبرو است و منابع درآمدی دولت محدود است،بنابراین در شرایط فعلی انتشار اوراق قرضه تا حدی قابل توجیه است.

این نماینده با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی از طرح های نیمه تمام درکشور افزود: میزان تحقق بودجه های عمرانی کم است. بنابراین انتشار اوراق در شرایط فعلی یکی از راهکارها برای اتمام پروژه های نیمه تمام است.

آقاپورعلیشاهی گفت:با انتشار اوراق قرضه و تسویه حساب با پیمانکاران از این روش، این امکان به وجود می آید که هزینه نگهداری پروژها کنترل شود و با بهره برداری از این پروژه ها و کسب درآمد، بدهی های مربوطه را تسویه کرد.

وی ادامه داد:هزینه های فرصت و نگهداری پروژه های نیمه تمام به اندازه ای سنگین است که انتشار اوراق قرضه را در مقطع زمانی فعلی توجیه می کند. بهره برداری از پروژه های نیمه تمام باعث ورود آنها به چرخه تولیدناخالص ملی می شود در نتیجه هزینه های نگهداری مربوطه حذف می شود. به عبارتی یک بازی برد - برد است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ