کد خبر: ۴۴۸۰۱
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۸

سرمایه گذاری بخش خصوصی برای فرآوری سنگ آهن کم عیار

سرمایه گذاری بخش خصوصی برای فرآوری سنگ آهن کم عیار

مدیر امور معادن ایمیدرو اعلام کرد: نخستین کارخانه فرآوری سنگ آهن های کم عیار هماتیتی در جلال آباد کرمان با سرمایه گذاری حدود هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی تا پایان سال افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،امیرعلی طاهرزاده به ایرنا گفت: ظرفیت سالانه پیش بینی شده برای کارخانه یاد شده تولید 620 هزار تن کنسانتره پرعیار با ایجاد اشتغال برای حدود 150 نفر است.سال های گذشته میلیون ها تن سنگ آهن کم عیار به دلیل نبود کارخانه فرآوری در کشور به چین صادر می شد و این کشور بیشترین ارزش افزوده را از محل فرآوری این نوع سنگ آهن بدست می آورد.طرح مزبور در واقع یک فناوری جدید به حساب می آید که با تلاش یک شرکت خصوصی داخلی در جلال آباد کرمان با سرمایه گذاری حدود هزار میلیارد ریالی اجرا شد.

وی گفت: این سازمان به منظور استفاده از ذخایر معدنی، تامین خوراک واحدهای فولادسازی فعلی را به عنوان یک برنامه اصلی در دستور کار دارد و پیاده سازی طرح های مختلف در این زمینه، عاملی مهمی در رشد اشتغال و شکوفایی سایر بخش های اقتصادی کشور محسوب می شود.

این مقام مسئول افزود: استفاده از توان بخش خصوصی در به کارگیری بهینه ذخایر کم عیار هماتیتی معادن ناحیه ایران مرکزی با هدف تولید حدود 100 هزار تن آهن اسفنجی با بهره گیری از فناوری های نوین در مراحل قرار دادی قرار دارد.

طاهرزاده افزود: اجرای طرح تولید پنج میلیون تن کنساتره و گندله در منطقه سنگان (خراسان رضوی) در قالب عقد قرارداد مشارکت با بخش خصوصی در دست اجراست و پیش بینی شده در سال 96 راه اندازی شود.پیشرفت این طرح قبل از مشارکت با بخش خصوصی حدود 25 درصد بود، اما اکنون نزدیک به 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ