کد خبر: ۴۴۸۰۵
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۸

درخواست مجمع نمایندگان کرمانشاه از رهبری/
در نامه ای اعلام شد:

درخواست مجمع نمایندگان کرمانشاه از رهبری/"شرمان" واگذار نشود + 6 دلیل

مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با ارسال نامه ای به مقام معظم رهبری، خواستار توقف واگذاری پالایشگاه کرمانشاه شدند و 6 دلیل برای این خواسته مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بعد از مخالفت اخیر وزیر نفت با واگذاری 60 درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه، مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نیز با ارسال نامه ای به مقام معظم رهبری، خواستار توقف واگذاری پالایشگاه کرمانشاه شدند.

براساس این گزارش، پالایشگاه کرمانشاه خرداد 92 با نماد معاملاتی "شرمان "در فرابورس پذیرفته و قرار بود با عرضه اولیه بیش از 6 میلیون سهم در 21 مهر92 ، وارد بازار سهام شود اما به دلیل وجود ابهاماتی در صورت های مالی ، انجام نشد. از سوی دیگر سازمان خصوصی سازی تاکنون چندبار اقدام به عرضه بلوک 60 درصدی سهام پالایشگاه کرمانشاه در فرابورس و نیز از طریق مزایده کرده اما کسی حاضر به خرید آن نشده است.

این بلوک در آخرین عرضه ، شامل 80 میلیون و 927 هزار و 160 سهم بود که به قیمت پایه هر سهم 22 هزار و 183 ریال و ارزش کل پایه 179 میلیارد تومان عرضه شده بود.

متن نامه مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به شرح زیر است:

با تحیات الهی و ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و آرزوی صحت و سلامت برای حضرتعالی، درخصوص واگذاری خلاف قاعده و مشکوک پالایشگاه نفت کرمانشاه به بخش خصوصی توسط سازمان خصوصی سازی نظر مبارک رهبر عظیم الشأن را به موارد زیر و دلایل برای عدم واگذاری معطوف می داریم:

1) 90 هکتار زمین پالایشگاه وقفی می باشد که سازمان خصوصی سازی بدون کسب مجوز از اداره کل اوقاف مبادرت به واگذاری آن نموده است که حدود 42 هکتار زمین مذکور کاربری مسکونی می باشد.

2) پالایشگاه بزرگ کرمانشاه دومین پالایشگاه کشور بعد از پالایشگاه آبادان است که در سال 1393 به مبلغ 1100 میلیارد تومان قیمت گذاری و در سال 1395 به مبلغ 179 میلیارد تومان قیمت گذاری شده اما به 210 میلیارد تومان به بخش خصوصی فروخته شده است.

3) مبلغ بسیار ناچیز و واگذاری به یک سوم قیمت کارشناسی

4) عدم اهلیت خریدار با توجه به سوابق بدهی ایشان به بانک‌ها و عدم سابقه مدیریت یا سهامداری در پالایشگاه‌های کشور و عدم قیمت‌گذاری صدها قلم از اموال منقول و غیرمنقول پالایشگاه

5) در مصوبه و مجوز تأسیس پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه، بر اساس مصوبه دولت محترم سهمیه نفت پالایشگاه فعلی بایستی در اختیار پالایشگاه آناهیتا قرار گیرد.

6) واگذاری پالایشگاه باعث اعتراضات گسترده مردم، نمایندگان محترم حضرتعالی در استان و مجمع نمایندگان استان کرمانشاه قرار گرفت، چرا که با توجه به رتبه اول بیکاری استان کرمانشاه در سطح کشور قطعا این واگذاری باعث تشدی بیکاری و سرگردانی کارکنان و کارگران پالایشگاه در آینده نزدیک می گردد.

لذا با عنایت به عرایض فوق الذکر از محضرتان استدعای عاجزانه داریم امر فرمایید نسبت به توقف واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی اقدام عاجل به عمل آورند.


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ