دبیر انجمن قطعهسازان با اشاره به قرارداد مشترک ۳۰۰ میلیون یورویی با فرانسوی ها گفت: باید ظرف ۳ سال، سه میلیارد یورو به اضافه۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری صورت گیرد تا بتوانیم نیازکیفی خودروسازان جدید را تامین کنیم.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آرش محبی در مورد فعالیتهای بینالمللی یک ساله قطعه سازان به ایلنا گفت: در این یکسال توانستیم قراردادهای جوینت ونچر، اعطای لایسنس و انتقال فناوری داشته باشیم که بیشتر با قطعهسازان آلمانی، فرانسوی و ترک بود و بزرگترین قرارداد را با فرانسویها داشتیم.
وی ادامه داد: در مجموع سه تفاهم نامه جوینت ونچر با فرانسویها امضا شد که در صورت اجرایی شدن سرمایهگذاری در حدود 300 میلیون یورو در صنعت قطعه سازی رخ می دهد. یکی از دلایل ارتقای کیفی قطعهسازان که امروز شاهد آن هستیم، مرهون همین قراردادهای مشترک است.
این مقام مسئول در خصوص رعایت مصوبه وزارت صنعت مبنی بر لزوم استفاده خودروسازان از 40 درصد قطعات تولید داخل اظهار داشت: مذاکرات و پیشرفتهای فیزیکی خودروسازان مشترک به اندازه مذاکره با قطعهسازان داخلی نیست. این در حالی است که شروط چهارگانه وزارت صنعت تصریح میکند که حداقل 40 درصد قطعات خودروهای تولیدی، باید ساخت داخل باشد.
محبی تصریح کرد: به دیگر خودروسازان مانند کرمان خودرو مهلت داده شد که تا در یک بازه زمانی مشخص استفاده از قطعات قطعهسازان داخلی را 24 درصد به 30 درصد برسانند.
وی ادامه داد: در انجمن قطعهسازان همگن برآورد کردیم که در صنعت قطعهسازی باید ظرف مدت 3 سال، سه میلیارد یورو به اضافه 10 هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری ثابت صورت بگیرد تا بتوانیم نیاز کیفی خودروسازان جدید را تامین کنیم.
انتهای پیام