کد خبر: ۴۴۸۳۹
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۹

اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالا به نفع کشاورزان است
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالا به نفع کشاورزان است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تصویب پیشنهاد ایجاد خط اعتباری برای خرید محصولات کشاورزی و اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالا به طور یقین به نفع کشاورزان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا،کاظم دلخوش با بیان این که اختصاص بودجه ای مستقل برای خرید محصولات کشاورزی در قالب ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری کشاورزی به نفع کشاورزان خواهد بود، گفت: کشاورزان با تمام توان به تنهایی، بی توقع و بدون رانت تلاش می کنند و قرار دادن  خط اعتباری مستقل برای خرید محصولات کشاورزی در قالب ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری کشاورزی در بورس کالا می تواند  بخش قابل توجهی از مشکلات ‌کشاورزان را کاهش دهد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد خط اعتباری برای بخش کشاورزی لازم و ضروری است، افزود: جایگزینی طرح قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی راهکاری است  برای پشتیبانی از تولیدکننده و کشاورز تا بتوان از این طریق با مشکلات جبران ناپذیر بوجود آمده مقابله کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد:باید توجه داشت قیمت تضمینی می تواند درزمانی که تعادل در بازار محصولات کشاورزی بهم می خورد در بازار نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

دلخوش درباره پیشنهاد عرضه کلیه کالاهای قابل معامله در بورس کالا به منظور جلوگیری از فساد و فرار مالیاتی نیز گفت: یکی از رسالت های اصلی بورس کالا،  ایجاد شفافیت و جلوگیری از فرار مالیاتی است و به طور یقین با ورود کالاهای قابل معامله در بورس کالا می توان به ایجاد رقابت سالم در اقتصاد کشور امیدوار بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ